Franța renunță la ajutorul pentru închirierea mașinilor electrice, după prea multe cereri. Proiectul este „victima propriului succes”

Data publicării:
mașini electrice
Guvernul francez a primit peste 90.000 de cereri până la sfârșitul lunii ianuarie, pentru închirierea de mașini electrice. Imagine cu caracter ilustrativ. Sursa foto: Profimedia Images

Franța oprește schema de închiriere a mașinilor electrice în valoare de 100 de euro pe lună, după o cerere uriașă. Ministrul industriei și energiei spune că schema de ajutor pentru gospodăriile cu venituri mici și de reducere a emisiilor este „victima propriului succes”, informează The Guardian.

Guvernul francez a suspendat o schemă de închiriere de mașini electrice după doar șase săptămâni din cauza cererii uriașe care presupunea dublarea numărului de vehicule necesare.

Oficialii au spus că schema, lansată în decembrie pentru a ajuta gospodăriile cu venituri mici și pentru a reduce emisiile de carbon, va fi relansată anul viitor.

Inițial, 25.000 de mașini electrice construite în Europa urmau să fie oferite spre închiriere de la 100 EUR pe lună, dar numărul de mașini necesare s-a dublat după cererea masivă.

Guvernul susține că a primit peste 90.000 de cereri până la sfârșitul lunii ianuarie.

„Este o adevărată poveste de succes și un simbol al politicii franceze de mediu. Este bine pentru portofel și bine pentru planetă”, a spus un consilier al președintelui Emmanuel Macron.

Care erau condițiile pentru a închiria cu doar 100 EUR/lună o mașină electrică

Șoferilor care au refuzat prețul achiziționării unei mașini electrice – care sunt de obicei mai scumpe decât un vehicul pe benzină sau diesel – li s-a oferit o schemă de leasing cu testare a mijloacelor la un cost de 100-150 EUR pe lună pentru un vehicul în valoare de 47.000 EUR sau mai puțin.

Solicitanții trebuiau să aibă peste 18 ani, să locuiască în Franța, să locuiască la cel puțin 15 km de la locul lor de muncă și să conducă mai mult de 8.000 km pe an ca parte a activității lor profesionale și să aibă un venit impozabil pe gospodărie mai mic de 15.400 EUR pe an de persoană.

Contractul de leasing pe trei ani putea fi reînnoit o singură dată cu opțiunea de cumpărare a vehiculului, care trebuie să fi fost fabricat în Franța sau în altă parte în Europa. Guvernul subvenționa fiecare vehicul până la maximum 13.000 de euro.

La mai puțin de șase săptămâni de la lansare, schema care a făcut parte din manifestul de realegere al lui Macron din 2022 a fost victima propriului succes și și-a depășit obiectivul inițial, a transmis Palatul Élysée.

Franța nu produce suficiente mașini electrice

Ministrul industriei și energiei, Roland Lescure, a sugerat că oferta populară a fost constrânsă de numărul de vehicule electrice produse în Franța și a îndemnat producătorii de automobile din țară să accelereze producția.

„Astăzi, există o cerere mare și încă nu avem suficiente produse fabricate în Franța. Asta înseamnă că constructorii francezi trebuie să accelereze ritmul sau să se angajeze să facă acest lucru”, a declarat Lescure pentru France 3.

„Ceea ce este fantastic la această ofertă este că, în același timp, oferiți șansa oamenilor care nu sunt neapărat foarte bine din punct de vedere financiar să aibă acces la un vehicul electric ieftin și, mai mult, o faceți producând mai multe vehicule franceze. Trebuie să le facem pe amândouă”, a mai spus acesta.

„[Schema] este o victimă a succesului său. Totul s-a întâmplat mai repede decât am crezut. Poate că vom încetini puțin ritmul pentru a le oferi producătorilor francezi puțin timp și apoi, să accelerăm, să accelerăm, să accelerăm”, spune Lescure. El a adăugat că detaliile schemei din 2025 vor fi publicate la sfârșitul acestui an.

Un purtător de cuvânt al lui Christophe Béchu, ministrul tranziției ecologice, a declarat că „un nou val de comenzi va fi pus în aplicare pentru 2025, deoarece guvernul dorește să mărească oferta”. Cu toate acestea, a menționat că este prea devreme pentru a decide în ce măsură condițiile vor fi mai deschise.

Editor : M.I.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri