Două firme, una de apartament, alta din Sicilia, vor construi Centura Comarnic

Data publicării:
trafic masini aglomeratie dn1

La doi ani după ce a pornit licitația pentru construirea a doi kilometri de centură ai orașului Comarnic, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a selectat constructorii.

Este vorba de asocierea dintre firmele Next Level Europe SRL, Eurostrade Srl și Groma Societa di Ingegneria, potrivit unui comunicat de presă al CNAIR. Valoarea contractului este de 17,04 milioane lei, fără TVA, și are o durată de 31 luni (3 luni perioada de proiectare, 4 luni durata de execuție și 24 luni perioada de notificare a defecțiunilor). Viteza de proiectare a ocolitoarei este de cel puțin 50 de kilometri la oră, a solicitat compania de drumuri.

Care sunt firmele?

Compania Next Level Europe a avut anul trecut o cifră de afaceri de 0,5 mil. lei şi a fost înfiinţată în 2015, având anul trecut un număr mediu de 18 angajaţi. Acţionari sunt italienii Andrea şi Francesco Palla. Compania are sediul la etajul al doilea într-un bloc din sectorul 3, pe strada Brăilița. Potrivit declarațiilor făcute în cadrul licitației, publicate pe situl e-licitatie.ro, Eurostrade SRL este o firmă din Sicilia, localitatea Grammichele. Cifra de afaceri a acesteia este deasemenea modestă, respectiv până în 500.000 de euro.

A treia societate, Groma Societa, este o firmă mică italiană de proiectare, cu până în 10 angajați înființată in 2014.

Într-o analiză făcută asupra firmelor care vor construi centura, publicația Zf.ro afirmă că CNAIR a dat un proiect crucial pe mâna a două companii care cel mai probabil vor bloca proiectul încă de la început. Tot aşa a procedat şi cu Centura de la Mihăileşti, Giurgiu, unde licitaţia a fost câştigată de spaniolii de la Copisa, care au pierdut un an întreg fără să construiască nimic.

Potrivit experţilor, să nominalizezi la construcţia unui proiect de infrastructură companii fără angajaţi înseamnă condamnarea din start a lucrării şi implicit blocarea sa. În condiţiile date, câştigătorii fie vor subcontracta, dar în condiţiile date subcontractorul va trebui să construiască cu un preţ şi mai mic, şi implicit lucrarea va fi una de slabă calitate - în cel mai bun caz, dacă chiar va exista cineva să efectueze lucrarea, fie constructorul va spune că nu realizează proiectul şi implicit va trebui reorganizată licitaţia, rezolvate constestaţiile şi nominalizarea unui nou constructor. Ca exemplu, licitaţia pentru centura de la Comarnic a fost lansată la începutul anului trecut – deci numai licitaţia durează aproape doi ani.

Tot ca termen de comparaţie, Compania de Drumuri a nominalizat anul trecut un constructor turc la construcţia centurii de la Bacău, care în un an a realizat numai 2% din proiect după care a abandonat lucrările. Prin acest lucru, compania de drumuri a blocat centura Bacăului din nou pentru mai mulţi ani. Astfel de proiecte sunt blocate pe termen nelimitat în contextul în care statul nominalizează constructori fără muncitori şi experienţă în construcţii extrem de importante.

Pentru a debloca lucrări cheie, guvernul condus de Dacian Cioloş demarase un program de construcţie în regie proprie. Acest proiect a fost blocat, iar acum în fruntea licitaţiilor au revenit firme fără experienţă care doar blochează proiecte, nu şi construiesc ceva.

Corupția la atribuirea contractelor, amatorismul în managementul acestora, plata arbitrară a constructorilor, schimbările de strategie în construirea de drumuri și autostrăzi, au determinat marile firme europene de construcții de drumuri să ocolească România, lăsând piața lucrărilor de infrastructură la mâna fie a unor firme autohtone ce au probleme cu DNA, fie a unor firme străine mici, lipsite de putere financiară și experiență în proiecte mari, provenite în special din Italia și Spania.

CNAIR a atribuit la începutul acestui an și lucrările pentru sectorul de autostradă Râșnov - Cristian însă până la acest moment constructorul nu a primit de la CNAIR ordin de începere a lucrărilor.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Un bărbat și-a cumpărat cea mai ieftină mașină din lume. Ce poate să facă această la nici 2.500 de euro
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Richard Gere, dezvăluiri despre mutarea în Spania: „Soția mea mi-a dat șapte ani în SUA!” Alejandra e mai...
Adevarul
Cresc impozitele pe venituri din activități independente în 2025. Când se declară și cum se raportează
Newsweek
570 lei în plus la pensie timp de 6 luni pentru anumiți pensionari. Cum intri în posesia banilor?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Fotografie articol RM_main photo
A rămas însărcinată la trei luni după îndepărtarea unui fibrom uterin de 13 cm
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Angelina Jolie, după ce a luat prima lecție de operă pentru filmul "Maria": "Am tras aer în piept și am...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...