Cea mai mare instituţie de creditare nebancară s-a prăbuşit pe bursă
Data publicării:
Directorul general al Provident Financial, Peter Crook, a demisionat, iar dividendele au fost anulate, după ce compania a emis marţi al doilea avertisment din ultimele două luni referitor la profitabilitate, povocând prăbuşirea acţiunilor companiei cu 48%, transmite Reuters.
Compania a înregistrat dificultăţi în reorganizarea afacerilor cu credite la domiciliu, avertizând în iunie că profitul va scădea pe fondul problemelor legate de trecerea de la agenţii independenţi folosiţi la colectarea datoriilor la angajaţi permanenţi.
Provident Financial, care acordă credite negarantate persoanelor care nu îndeplinesc condiţiile pentru a obţine finanţare din partea băncilor, consideră reorganizarea drept un mijloc de a crea o afacere mai eficientă, dar a constatat că este mai greu decât s-a aşteptat să recruteze agenţi.
Compania a anunţat marţi că ritmul progreselor redresării diviziei de credite la domiciliu este prea lent, fiind departe de îndeplinirea obiectivelor.
Performanţele de colectare a datoriilor şi ale vânzărilor sunt cu mult mai slabe faţă de anul trecut, a anunţat Provident Financial, adăugând că pierderile pre-excepţionale vor fi probabil de 80-120 milioane de lire sterline.
”Ca reacţie, este în curs o analiză profundă şi rapidă a performanţelor de creditare la domiciliu, pentru a asigura redresarea afacerii”, potrivit companiei.
În urma demisiei directorului general Peter Crook, Manjit Wolstenholme va îndeplini rolul de preşedinte executiv.
Provident Financial România face parte din grupul International Personal Finance (IPF), fosta divizie internaţională a Provident Financial Group, care s-a scindat în 2007 şi este acum o companie de sine stătătoare, listată la Bursa din Londra.
Reprezentanţii Provident Financial România au precizat, pentru News.ro, că societatea din România nu mai are legătură cu Provident Financial Group.
PFR a acordat anul trecut împrumuturi cu 27% mai mari decât în 2015, în timp ce numărul de clienţi a crescut cu 4,4%, la peste 300.000 de persoane.
Potrivit reprezentanţilor companiei, Provident a devenit cel mai mare angajator britanic din România, cu peste 3.500 de angajaţi, după decizia de a angaja toţi cei 2.900 de reprezentanţi de vânzări.
În medie, un reprezentant de vânzări Provident gestionează un portofoliu de 115 clienţi şi a avut anul trecut un venit mediu net de circa 2.000 de lei, în creştere cu 65% faţă de 2015.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 102 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.