Fabricantul de automobile Ford ar dori să își dubleze capacitatea de producție de la Craiova. Proiectul este însă condiționat de realizarea autostrăzii Craiova-Pitești, a declarat marți Daniela Nemoianu, președinte al Camerei Americane de Comerț în România (AmCham). Informații neoficiale arată că americanii ar dori să realizeze o investiţie adiţională majoră în Craiova care ar permite o majorare semnificativă a producției faţă de nivelul actual. Ei ar dori construirea legăturii spre Pitești, cu o lungime de 120 de kilometri, de unde, mai departe, să poată exporta producția spre țările UE.
Oficiali apropiați producătorului auto american se declară dezamăgiți de faptul că în noul document de tip Master Plan Transporturi investițiile in infrastructură feroviară scad cu 30% . Aceasta în condițiile în care UE pune din ce în ce mai mult accent pe acest tip de transport economic și puțin poluant. Întrebați care ar fi legătura care ar ajuta cel mai mult uzina Ford, oficialii au spus că în primul rând Ford este interesată de Craiova Pitești.
În prezent, în uzina Ford de la Craiova se mai produc 270 de autovehicule Ford B-Max pe zi şi circa 600-700 de motoare EcoBoost de 1 litru. Din cauza reducerii cererii de B-Max pe piaţa europeană, Ford a avut la Craiova numeroase întreruperi temporare de producţie. Ford speră să intensifice producţia de la Craiova cu un nou model, care ar urma să intre în fabricaţie din a doua parte a anului 2017.
Potrivit datelor prezentate miercuri de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA), în primele două luni din 2016 s-au fabricat 62.875 autovehicule, cu 9% mai puțin decât în perioada similară din 2015. Dintre acestea, 53.234 unități au fost produse de către Dacia și 9.641 de către Ford. Comparativ cu anul precedent, producția auto națională a scăzut cu 1,1% în 2015. Un număr de 339.204 mașini au fost produse de către Dacia și 47.967 de către Ford.
Proiectul de realizare a unei legături rutiere rapide între Craiova și Pitești, autostradă sau drum expres, a fost demarat cu aproape trei ani în urmă. Deși au fost primite oferte de la cinci asocieri, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale nu a desemnat nicio asociere câștigătoare și nu a demarat proiectul de construire a legăturii rutiere.