TAROM, pierderi de cinci ori mai mari decât estimările inițiale
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Shutterstock
Compania naţională de transport aerian Tarom estimează că va înregistra în acest an pierderi în valoare de 206,79 milioane lei, potrivit proiectului privind bugetul de venituri şi cheltuieli rectificat pus în dezbatare de acţionarul majoritar, Ministerul Transporturilor.
Foto: Shutterstock
Aceste noi prognoze arată pierderi de cinci ori mai mari faţă de bugetul iniţial aprobat în luna septembrie în Guvern, care indica un rezultat negativ de 41,2 milioane lei, pentru acest an.
Anul trecut, Tarom a raportat pierderi de 46,97 milioane lei (11,1 milioane euro), pe fondul scăderii veniturilor şi al valorii activelor imobilizate.
Bugetul companiei arată că 2017 ar urma să fie al zecelea an de pierderi pentru Tarom, având în vedere că societatea nu a mai înregistrat profit din 2007. Pierderile companiei s-au adâncit de la un an la altul, iar specialiştii spun că societatea va ajunge într-un impas financiar, mai ales din cauză că trebuie să plătească lunar ratele pentru cele două aeronave Boeing achiziţionate în leasing în acest an. De asemenea, compania estimează pentru acest an venituri totale de 1,14 miliarde lei, potrivit bugetului rectificat, faţă de 1,24 miliarde lei, cât arăta bugetul aprobat în septembrie.
De altfel, la nivelul anului trecut, Tarom a realizat venituri totale de 1,24 miliarde lei. Compania şi-a bugetat cheltuieli totale de 1,35 miliarde lei în acest an. Cheltuielile de natură salarială sunt menţinute la nivelul aprobat în septembrie, de 142 milioane lei.
Tarom şi-a programat totodată cheltuieli cu investiţiile de 262,19 milioane lei (circa 57 milioane euro) în acest an. Compania preconizează că va ajunge la 1.900 de angajaţi la finalul acestui an.
„Numărul de personal prognozat la finele anului este diminuat cu 164 salariaţi faţă de nivelul aprobat în anul 2017”, arată nota de fundamentare a proiectului de act normativ.
Câştigul mediu lunar al angajaţilor din Tarom este de 6.363 lei (1.380 euro), potrivit proiectului de buget rectificat. Compania estimează că va avea creanţe restante de 2,99 milioane lei la sfârşitul acestui an.
Compania de stat Tarom este al treilea transportator aerian de pasageri din România, după companiile low-cost Wizz Air şi Blue Air.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.