Valul de companii care îşi retrag reclamele de pe Google a traversat Atlanticul, după ce lista a fost completată cu numele celor de la Johnson&Johnson, Verizon şi AT&T.
În ciuda măsurilor luate săptămâna această, Google este acuzată că nu face destule pentru a opri mesajele cu tentă rasistă sau care instigă la terorism. În timp ce mesajele extremiştilor îşi fac loc pe YouTube sau în motorul de căutare, companiile care cumpără spaţiu publicitar spun că imaginea lor are de suferit.
Verizon şi AT&T, cele mai mari companii de telecom din SUA, se numără totodată printre companiile americane care cheltuie cei mai mulţi bani pe reclame. Acestui demers s-a alăturat şi Johnson&Johnson care a anunţat că şi-a retras toată publicitatea de pe YouTube la nivel global.
Boicotul împotriva Google a apărut în Marea Britanie, acolo unde peste 250 companii şi-au retras reclamele. Publicaţia The Guardian, GlaxoSmithKline, Toyota, Volkswagen, McDonald's, Royal Bank of Scotland, L'Oreal, sunt doar câteva dintre ele.
Guvernul britanic a apostrofat deja compania americană şi solicită acţiuni clare. Atât Google, cât şi Facebook au fost criticate pentru că au invocat faptul că nu sunt companii media pentru a scăpa de această responsabilitate. Totuşi, Google lucrează în prezent la un nou algoritm prin care să poată bloca mesajele extremiştilor înainte de a apărea în motorul de căutare sau pe YouTube.
Potrivit Reuters, anul trecut, Google a înregistrat, la nivel mondial, venituri nete de aproximativ 5,6 miliarde de dolari doar din reclamele de pe YouTube. Pentru anul acesta, estimările erau de 7 miliarde, însă aceasta înainte să izbucnească acest scandal.
Presiunea pusă pe Facebook, Twitter sau Google este cu atât mai mare, cu cât terorismul este o problemă majoră la nivel mondial. Potrivit raportului Indexul Terorismului Mondial pe 2015, impactul terorismului asupra economiei mondiale a produs pagube de aproximativ 90 miliarde dolari.