Cum își protejează dăbulenii pepenii de frig

Te-ar putea interesa și:
Producătorii de pepeni din Dăbuleni au luat măsuri speciale pentru ca lubeniţele să nu îngheţe. De teamă că frigul şi bruma o să le distrugă definitiv munca şi investiţiile, agricultorii au aprins focul ca să încălzească pepenii.
Eugen Bănică nu a închis un ochi toată noaptea. Cum s-a lăsat seara, a aprins focul printre lubeniţe. A plantat pe patru hectare şi speră să iasă pe piaţă la începutul lunii iunie.
„Sunt la limita supravieţuirii. Un grad jumate, două... dar supravieţuiesc... în tunel sunt. Afară sunt zero grade. Exista riscul ca plantele să îngheţe şi să moară,” spune Eugen Bănică, cultivator de lubeniţe din Dăbuleni.
Sute de focuri au ars pe câmpurile din Dăbuleni. Producătorii au făcut focul pentru a ajuta lubeniţele să reziste.
850 de hectare sunt cultivate cu lubeniţe în Dăbuleni. Din cauza variaţiilor de temperatură, multe plante au început să se usuce. Aşa că producătorii caută soluţii să le salveze.
„Ele au prins acolo rădăcinuţă, am căutat... Chiar a treia zi începuseră să plece şi apoi, cu temperaturile astea scăzute au stat pe loc,” spune Florica Popa, cultivator lubeniţe Dăbuleni.
„Am trecut cu bine... n-a fost pericol aşa... Cu focul, cu apa... am dat drumul la pompe s-a mai făcut condens jos şi s-a făcut abur în tunel,” adaugă Mitică Delcea, cultivator de lubeniţe Dăbuleni.
La Dăbuleni, lubeniţele au fost plantate la începutul lunii. Producătorii spun că dacă vremea se va îndrepta, vor ieşi pe piaţă cu primii pepeni la mijlocul lui iunie.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.