Grupul DIGI a reluat campania de donare de sânge începută în 2019, sub titlul „DIGI donează viață”, și își propune ca până la finalul anului să ajungă la circa 5.000 de pacienți ajutați și peste 1.650 de donatori, în cei trei ani de derulare a proiectului.
Pentru a atinge aceste obiective, compania colaborează cu Centrul de Transfuzie Sanguină București, care a deplasat o echipă medicală la sediile DIGI din Capitală pentru a organiza două colecte mobile de sânge, pe 23 și 28 iunie 2021. Peste 130 de donatori au participat la aceste acțiuni, dintre care 108 au fost declarați viabili.
De asemenea, și în țară, până la finalul anului, vor fi organizate campanii locale, unde #OameniiDigi vor dona. Timișoara este printre primele orașe unde angajații au răspuns solicitărilor Centrelor de Transfuzie Regionale și s-au mobilizat pentru donare 40 de donatori. În perioada următoare, vor avea loc acțiuni similare și în alte localități unde sistemul sanitar face apel la voluntari să se prezinte pentru a dona sânge, deoarece nevoia este în creștere, mai ales în timpul verii.
Pentru a veni în sprijinul voluntarilor, DIGI și asociația HEM, partener al campaniilor de încurajare a donării de sânge, au susținut un webinar în vederea informării și pregătirii angajaților pentru procesul de donare.
Pe parcursul campaniei, jurnaliștii diviziei media a Grupului Digi vor avea microfoane personalizate cu mesajul „Digi donează viață” și vor îndemna telespectatorii să doneze și ei sânge, punând accent pe nevoia acută din sistemul sanitar și pe importanța actelor voluntare de donare.
Conform informațiilor Digi24, cea mai mare cerere de sânge este în București. Este nevoie zilnic de cel puțin 600 de pungi, mai ales în contextul în care spitalele care au tratat doar pacienții cu COVID-19 și-au reluat activitatea, iar numărul intervențiilor se apropie treptat de cel normal. De asemenea, sângele pe care îl donează o singură persoană poate salva până la trei vieți. Campania de încurajare a donării de sânge organizată de Grupul Digi în cadrul sediilor companiei se regăsește în două dintre direcțiile strategice de CSR: #DigiBenefit (voluntariat) și #DigiWell (sănătate și stare de bine).
Conform datelor furnizate de Asociația HEM, donatorii de sânge se bucură de numeroase beneficii atât pentru sănătatea personală, cât și din punct de vedere social/ economic: control medical în momentul donării, verificarea hemoglobinei și, dacă este cazul, la indicația medicului se pot verifica și glicemia sau hemoleucograma. De asemenea, grupa sanguină se verifică la prima donare, iar rezultatul tuturor analizelor pentru sângele donat poate fi ridicat de fiecare persoană în cel mult 3 zile lucrătoare. Totodată, este bine de știut că donarea regulată împrospătează sângele, întărește sistemul imunitar și diminuează riscul de boli cardiovasculare, iar cu ocazia unei singure donări se produce arderea a 650 de calorii.
Mai mult, donatorii pot beneficia de o reducere de 50% pentru transportul în comun, o zi liberă de la serviciu, bonuri de masă și posibilitatea de a efectua anual, în mod gratuit, un set complet de analize de sânge la Centrul de Transfuzie Sanguină București.