Primul bărbat într-o reclamă pentru machiaj. Dispare un tabu?
Data publicării:
Un număr tot mai mare de bărbați tineri tind să urmeze un nou „trend”: să folosească machiajul. A venit oare timpul ca stigmatul din jurul cosmeticelor pentru bărbați să dispară?
FOTO: Instagram
Gianni Casagrande, în vârstă de 22 de ani, folosește machiajul de trei ani. El a început inițial cu fondul de ten din cauza acneei. Mai târziu a descoperit BB Cream și a început să-și stilizeze sprâncenele, relatează BBC.
„Cu siguranță a rămas un stigmat ca bărbații să se fardeze, însă devine din ce în ce mai normal”, a declarat bărbatul care este strateg social media și blogger de frumusețe.
„Tot mai mulți prieteni de-ai mei îl folosesc, nu contează dacă sunt homosexuali sau heterosexuali. (Machiajul – n.r.) te face să te simți mai confortabil și încrezător”, adaugă bărbatul.
În august, directorul L'Oreal din Marea Britanie a declarat că nu mai e un tabu ca bărbații să folosească produse cosmetice pe timpul „generației selfie” și că în cinci sau șapte ani am putea vedea departamente întregi din magazine care vor fi dedicate cosmeticelor pentru bărbați.
Maybelline, un brand L'Oreal , a folosit un bărbat pentru prima dată pentru a promova mascara într-o reclamă, în ianuarie.
Deja multe branduri cunoscute vând machiaj special pentru bărbați, incluzând creioane de ochi „guy-liner”, creme pentru bronzat și fonduri de ten.
Charlotte Libby, o consultantă în frumusețe, a declarat că „machiajul nu va fi niciodată pentru toți bărbații”, dar cu siguranță sunt tot mai mulți care îl folosesc.
În trecutul îndepărtat, bărbații erau mai deschiși legat de folosirea cosmeticelor: în Egiptul Antic, bărbații foloseau creion de ochi, romanii foloseau ruj, iar în era Elisabetei I, foloseau pudră de față.
De asemenea, machiajul la bărbați mai este întâlnit și printre artiști. David Bowie și Boy George se numără printre aceștia.
Potrivit BBC, mulți dintre bărbații care poartă machiaj le cumpără de la raionul de farduri destinate femeilor sau deseori le folosesc cosmeticele surorilor sau soțiilor, ceea ce îngreunează creșterea piaței machiajului masculin.
Gianni Casagrande spune că ar vrea să vadă mai multe cosmetice pentru bărbați în magazine, întrucât cele pentru femei nu țin cont de diferențele fizice, cum ar fi părul pe față în cazul bărbaților.
Casagrande e de părere că numărul firmelor de cosmetice și de haine care vor produce articole pentru „genul neutru” sunt în creștere.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.