Pentru un oraş cu reputaţia că nu doarme niciodată, Bucureștiul nu e prea prietenos cu cei fără somn. După miezul nopții, taxiul rămâne aproape unica variantă de transport. Șefii metroului spun că nu pot ţine serviciul de transport deschis non-stop, pentru că ar creşte prea mult costurile de exploatare. În plus, nu ar mai fi timp de curăţenie şi de mici reparaţii. Alte capitale europene au găsit totuşi soluţii şi pentru aceste probleme.
Teoretic, Capitala are şi autobuze de noapte. Au început să circule acum șase ani, dar vin rar, o dată la câteva ore, sunt murdare și nu ajung niciodată la ora afișată, spun bucureștenii.
Metroul nu circulă după ora 23.30 decât de Paște și de Anul Nou.
„Dacă trenurile de metrou ar circula la fiecare 10 minute între miezul nopţii şi ora 2 dimineaţa şi la fiecare 20 de minute între 2 şi 5 dimineaţa, Metrorex şi-a calculat o cheltuiala suplimentară de 11.700 de lei pe noapte, adică într-un an ar fi vorba de aproape 4,3 milioane de lei”, relatează Cristina Sbîrn, reporter Digi24.
O sumă mică, dacă o raportăm la cheltuielile pe care le are Metrorex într-un an, de peste 1,7 miliarde de lei. Banii nu sunt însă singurul motiv pentru care metroul nu circulă noaptea.
„În pauza de circulaţie a trenurilor, adică în intervalul orar 0:30 - 4:30, se desfăşoară o multitudine de operaţii privind revizia căii de rulare şi mentenanţa tuturor instalaţiilor. De asemenea, în acest interval orar se efectuează şi revizii amănunţite ale trenurilor”, potrivit Metrorex.
Marile capitale europene au reușit, totuşi să găsească soluții pentru prelungirea programului metroului, cel puțin la final de săptămână. În Paris, de exemplu, metroul circulă în week-end până la 01.40. În Berlin chiar și în timpul săptămânii trenurile de metrou circulă de la 4 dimineața până la 1 noaptea, iar în week-end non stop, la intervale de câte 15 minute.