Statistici venite de la poliţie arată cât de periculoase sunt autostrăzile din România. Topul este deschis de Bucureşti-Piteşti unde, în ultimele 10 luni, au avut loc cele mai multe accidente. Aproape la fel de periculoasă este şi Autostrada Soarelui.
Sorin Bădica, instructor auto: „În spatele ei este o altă maşină şi uitaţi-vă cât de aproape stă pentru a o depăşi, practic o forţează să treacă pe banda unu pentru a putea depăşi.”
E doar una din manevrele extrem de periculoase pe care şoferii le fac zilnic pe autostrăzi.
Pe A1 au fost în ultimele zece luni cele mai multe accidente, 80 în care 10 oameni au murit. Imediat in topul celor mai periculoase autostrăzi este cea spre mare, cu 78 de accidente în aceeaşi perioadă. Urmeaza in clasament A3, pe tronsonul Turda-Borş, cu 5 accidente in ultimele 10 luni.
Mulţi români pun maşina pe pilot automat, mai ales camionagii şi adorm la volan. Intră unul în altul şi se întâmplă ambuscadă şi neatenţia.
Poliţiştii spun că de vină pentru accidente sunt viteza şi momentele în care şoferii trec de pe o bandă pe alta fără să se asigure.
În vestul ţării şoferii au călcat pedala de acceleraţie fără niciun fel de ezitare. În mai puţin de un an de zile pe tronsonul Deva Nădlac au fost ridicate peste 250 de permise de conducere.
Clasamentul vitezomanilor continuă cu cei de pe autostrada Bucureşti- Piteşti unde au fost reţinute 191 de permise de conducere in ultimele 10 luni şi cu cei de pe A3, unde 177 de şoferi au rămas pietoni. Pe Autostrada Soarelui, oamenii legii au lăsat fără permis 174 de vitezomani.
De departe însă cele mai multe nereguli sunt pe A2. Pe şoseaua de mare viteză care leagă Bucureşti de Constanţa poliţiştii au constatat în mai puţin de un an 124 de infracţiuni.
Tot aici a avut loc şi cel mai grav accident de pe o autostradă din România, acum o lună când patru oameni au murit.