Trenul Oradea - Mangalia are toate şansele să intre în Cartea Recordurilor. A parcurs 888 de kilometri în 21 de ore. Ce-i drept, în drumul său, trenul a dat peste tot felul de obstacole.
Sute de pasageri au avut parte de călătoria ce părea fără sfârşit. Garnitura, pornită din Oradea, a întâmpinat numai peripeţii pe drum, astfel că oamenii au ajuns la destinaţie cu o întârziere de cinci ore. Obosiţi, nervoşi, flămânzi, călătorii spun că cei de la CFR le-au dat numai apă şi abia i-au anunţat de problemele de pe traseu.
Călător: „Am înţeles că un convoi militar a lovit reţeaua şi am întârziat vreo două ore până au repus-o în funcţiune şi până la Timişul de Sus, de Jos, s-a stricat locomotiva şi n-a putut regionala să asigure în timp util altă locomotivă.”
Printre pasagerii greu încercaţi de lungul drum au fost şi 40 de elevi din Constanţa care s-au întors dintr-o tabără în judeţul Cluj.
-Ce au făcut copiii atâtea ore?
-”Blocaţi într-un vagon, ce să facă? Păi, v-am spus, apa dată la un moment dat de... noi am avut proviziile noastre dar nu am apreciat că va dura, cât a durat. Mă rog, asta a fost.”
-”Am stat 3 ore în Predeal. Nu înţelegeam de ce. S-a stricat o locomotivă şi ne-a ţinut pe acolo în căldură.”
În mod normal, trenul trebuia să facă 16 ore. Pentru o călătorie cu trenul, la cuşetă, oamenii au plătit chiar şi 270 lei, doar dus. Un drum cu maşina îi costă pe turişti aproximativ 400 de lei, iar la destinaţie ajungeţi după 14 ore, cu mici pauze. Cel mai rapid este cu avionul. În mai puţin de o oră aterizaţi pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu. Iar biletul dus-întors, luat cu două luni înainte, costă aproximativ 400 de lei.