La o şcoală din Piteşti a continuat marți protestul provocat de refuzul unor elevi de clasa a VII-a şi al părinţilor de a accepta un copil diagnosticat cu ADHD. A fost a doua zi în care elevii au refuzat să intre la cursuri şi au cerut, alături de părinţii lor, ca băiatul, pe care îl acuză că ar fi agresiv, să fie transferat la o altă şcoală. Conducerea instituţiei de învăţământ şi a Inspectoratului Şcolar spun că elevul poate fi integrat în comunitate. Până la găsirea unei soluţii, copiii care lipsesc de la ore vor primi absenţe.
Pentru a doua zi consecutiv, elevii din clasa 7-a, au refuzat să stea la ore alături de colegul lor diagnosticat cu ADHD. Conducerea şcolii dezaprobă ferm protestul.
ALIN VLAD, directorul Şcolii nr. 16 din Piteşti: „Trebuie să-l integrăm, noi trebuie să-l primim la şcoală, să-l educăm. Drept urmare, orele s-au ţinut şi ieri şi azi şi s-au pus absenţe pentru elevii care nu au venit la ore.”
La fiecare 10 absenţe nemotivate, copiilor li se va scădea un punct din nota la purtare. Cu toate acestea, părinţii nu vor să renunţe la demersul lor.
Iuliana Pârvu, preşedinta comitetului de părinţi: „Cu nota scăzută la purtare îşi vor pierde bursele, dar asta este, ne vom asuma şi asta.”
Elevul respins de colegi merge deja la psiholog.
Narcis Sima, psiholog: „În momentul actual nu prezintă o întârziere în dezvoltarea cognitivă. În opinia mea, minorul nu prezintă un pericol social.”
Colegii de clasă spun însă că băiatul este agresiv cu ei, fizic şi verbal.
Irina Gruia, psiholog: „Respingerea este trăită cu multă tristeţe, cu multă agresivitate în interior, cu tensiune, cu sentimentul de nedreptate. În cazul copiilor cu ADHD, acest dezechilibru este trăit mult mai intens.”
Inspectoratul şcolar a încercat să medieze conflictul, dar fără rezultat.
Dumitru Tudosoiu, inspector general la ISJ Argeş: „Mă deranjează extrem de mult atitudinea pe care o imprimă părinţii către odraslele lor. Nu cred că este corect să-i înveţe pe copii să nu fie, responsabili, cuviincioşi, cu îngăduinţă faţă de colegul lor.”
Din păcate, şcoala românească nu este pregătită să gestioneze astfel de situaţii. O recunosc şi reprezentanţii Ministerului Educaţiei.
Mirabela Amarandei, purtătorul de cuvânt al Ministerului Educaţiei: „Din păcate, nu toţi profesorii au competenţele necesare pentru a gestiona astfel de situaţii, şi pentru a gestiona într-un mod cât mai pedagogic şi firesc cu putinţă integrarea copiilor în învăţământul de masă. Pentru că trebuie spus foarte clar: aceşti copii trebuie să îşi găsească locul într-o clasă.”
Potrivit părinţilor, protestul elevilor de clasa a VII-a B a Şcolii nr. 16 din Piteşti împotriva colegului lor va continua...