Mihai Fifor: Am făcut astăzi plata pentru primul sistem de rachete Patriot
Data publicării:
Secretary of Defense Jim Mattis hosts a bilateral meeting for Romanian Minister of Defense Adrian Tutuianu Sept. 19, 2017, at the Pentagon in Washington, D.C. (DOD photo by Air Force Tech. Sgt. Brigitte N. Brantley)
România a făcut joi plata pentru primul sistem de rachete Patriot, a declarat joi ministrul Apărării Naţionale, Mihai Fifor, potrivit news.ro.
Secretarul american al Apărării, Jim Mattis, și omologul său român, Mihai Fifor
Ministrul Apărării Naţionale, Mihai Fifor, şi ambasadorului SUA în România, Hans Klemm, au semnat, la finalul lunii noiembrie, la sediul Ministerului Apărării Naţionale (MApN) Scrisoarea de Ofertă şi pentru achiziţia sistemelor de rachete sol-aer cu bătaie mare (HSAM) – Patriot. Rachetele vor intra în dotarea Forţelor Terestre şi Forţelor Aeriene ale Armatei României în a doua parte a anului 2019, primul sistem urmând să fie operaţional la jumătatea anului 2020.
„Astăzi am făcut plata pentru primul sistem Patriot”, a spus Fifor joi, la dezbaterile din comisiile reunite buget-finanţe referitoare la bugetul ministerului pentru acest an.
Armata Română nu a plecat pur şi simplu la cumpărături şi intenţionează să aducă cât mai mulţi bani la nivelul industriei de apărare, a precizat Fifor.
„Armata Română nu a plecat la cumpărături. Nu intenţionăm să facem shopping cu banii de la buget. Încercăm să ducem în industria de apărare sume cât mai mari. Încercăm să relansăm industria de apărare românească. Cu aceşti bani, vrem să facem un transfer de tehnologie printr-o cooperare industriale cu firmele mari, recunoscute, din domeniul apărării”, a afirmat Fifor.
Fifor a dat ca exemplu contractul prin care Armata va cumpăra 227 de transportoare blindate Piranha V, dintre care aproape 200 ar urma sa fie integrate la Uzina Mecanică Bucureşti.
Bugetul MApN pentru 2018 a fost aprobat joi în cadrul comisiilor reunite de buget-finanţe, cu şase amendamente respinse. Ministerul va avea un buget anul viitor de 18,16 miliarde lei (majorare cu 11,3% faţă de 2017), prin care s-a asigurat alocarea a 2% din Produsul Intern Brut (PIB), asigurându-se astfel respectarea angajamentului asumat de România în relaţia cu NATO.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.