Ministerul Transporturilor monitorizează atent calitatea lucrărilor de pe șantierul autostrăzii Lugoj-Deva, unde există probleme cu terasamentul autostrăzii, a afirmat, luni, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
"Pe unele șantiere de autostrăzi, lucrurile merg foarte bine, însă avem probleme de calitate pe unul dintre loturi, mă refer la lotul 3 Lugoj-Deva, unde avem un constructor pe care îl monitorizez îndeaproape, este un constructor despre care am mai spus că lucrează foarte dezordonat, are 29 de subcontractori. Am avut probleme la terasamentul autostrăzii și nu vreau să risc să punem în folosință un lot de autostradă și să repetăm episodul de la Sibiu-Orăștie, lotul 1, și să avem probleme la terasamente, adică să se surpe autostrada. În acest sens, am rugat atât constructorul, cât și consultantul să monitorizeze foarte atenta calitatea lucrărilor", a spus ministrul, potrivit Agerpres.ro.
Problemele de calitate de pe lotul 3 nu sunt o noutate. Un comunicat de presă al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din luna iulie recunoștea această problemă. „Conducerea CNAIR SA a dispus în ultimele luni mai multe acţiuni inopinate de control în urma cărora au fost identificate o serie de neconformităţi. Cea mai recentă acţiune de control a fost trimisă pe şantierul lotului 3 al autostrăzii Lugoj –Deva, în urma apariţiei unei surpari a terasamentului pe o lungime de 70 de metri şi o lăţime de 11 metri. Echipa de control de la faţa locului urmează să evalueze situaţia în vederea stabilirii cauzelor care au produs evenimentul şi să prezinte un raport. Principalele probleme identificate au fost: calitatea slabă a materialelor, mobilizarea insuficientă a constructorilor şi calitatea neconforma a unora dintre lucrările executate. Au fost emise rapoarte cu problemele constatate şi s-au dispus măsuri contractuale de remediere. CNAIR SA a adus cu această ocazie la cunoştiinţa Constructorilor şi Consultanţilor că în cazul în care nu remediază rapid deficienţele, măsurile contractuale de penalizare pot merge până la rezilierea contractelor din culpa Antreprenorilor”, se arăta în vara acestui an în comunicatul al CNAIR.
Deși nici Ministerul Transporturilor nici CNAIR nu detaliază, cauzele acestor situații sunt multiple: Este vorba de studii de fezabilitate proaste, făcute fără efectuarea numărului minim necesar de forajele geologice care să arate calitatea terenului, de materiale proaste folosite de constructori fără a fi verificați de consultanți sau de către CNAIR, de libertatea lăsată constructorilor de a realiza proiectul tehnic și a alege soluțiile utilizate.