Ministrul Transporturilor: Autostrada Lugoj-Deva are probleme cu terasamentul

Data publicării:
autostrada_67584933456543_31883900

Ministerul Transporturilor monitorizează atent calitatea lucrărilor de pe șantierul autostrăzii Lugoj-Deva, unde există probleme cu terasamentul autostrăzii, a afirmat, luni, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

"Pe unele șantiere de autostrăzi, lucrurile merg foarte bine, însă avem probleme de calitate pe unul dintre loturi, mă refer la lotul 3 Lugoj-Deva, unde avem un constructor pe care îl monitorizez îndeaproape, este un constructor despre care am mai spus că lucrează foarte dezordonat, are 29 de subcontractori. Am avut probleme la terasamentul autostrăzii și nu vreau să risc să punem în folosință un lot de autostradă și să repetăm episodul de la Sibiu-Orăștie, lotul 1, și să avem probleme la terasamente, adică să se surpe autostrada. În acest sens, am rugat atât constructorul, cât și consultantul să monitorizeze foarte atenta calitatea lucrărilor", a spus ministrul, potrivit Agerpres.ro

Problemele de calitate de pe lotul 3 nu sunt o noutate. Un comunicat de presă al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din luna iulie recunoștea această problemă. „Conducerea CNAIR SA a dispus în ultimele luni mai multe acţiuni inopinate de control în urma cărora au fost identificate o serie de neconformităţi. Cea mai recentă acţiune de control a fost trimisă pe şantierul lotului 3 al autostrăzii Lugoj –Deva, în urma apariţiei unei surpari a terasamentului pe o lungime de 70 de metri şi o lăţime de 11 metri. Echipa de control de la faţa locului urmează să evalueze situaţia în vederea stabilirii cauzelor care au produs evenimentul şi să prezinte un raport. Principalele probleme identificate au fost: calitatea slabă a materialelor, mobilizarea insuficientă a constructorilor şi calitatea neconforma a unora dintre lucrările executate. Au fost emise rapoarte cu problemele constatate şi s-au dispus măsuri contractuale de remediere. CNAIR SA a adus cu această ocazie la cunoştiinţa Constructorilor şi Consultanţilor că în cazul în care nu remediază rapid deficienţele, măsurile contractuale de penalizare pot merge până la rezilierea contractelor din culpa Antreprenorilor”, se arăta în vara acestui an în comunicatul al CNAIR.

Deși nici Ministerul Transporturilor nici CNAIR nu detaliază, cauzele acestor situații sunt multiple: Este vorba de studii de fezabilitate proaste, făcute fără efectuarea numărului minim necesar de forajele geologice care să arate calitatea terenului, de materiale proaste folosite de constructori fără a fi verificați de consultanți sau de către CNAIR, de libertatea lăsată constructorilor de a realiza proiectul tehnic și a alege soluțiile utilizate.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cu cât ar putea să scadă salariul net al românilor în 2025. Exemplu de calcul pentru un venit brut de 8.000...
Digi FM
Eleva din Suceava admisă la Harvard a povestit pe TikTok cum a reușit performanța. Povestea ei i-a...
Pro FM
Phil Collins, dezvăluiri despre starea de sănătate, la doi ani de când a încetat să mai cânte la tobe: „A...
Film Now
Tim Robbins, de nerecunoscut la cea mai recentă apariție în public. Cu părul alb și cu barbă, actorul e...
Adevarul
Angajații la stat care primesc 15% la salariu. „Mărirea începe cu data adoptării în Consiliul Local”
Newsweek
Bucura Oprescu rămâne ministru. În ce lună cresc pensiile? Ce se întâmplă cu Mica Recalculare?
Digi FM
Vladimir Putin explică motivul pentru care a invadat Ucraina: „Când este liniște, vrei un pic de acțiune”
Digi World
Când e solstițiul de iarnă în 2024 și de ce este cea mai lungă noapte din an
Digi Animal World
Imagini inedite cu un cerb care se bălăcește în Parcul Național Bucegi: „Cineva intră în jocul tânărului...
Film Now
Tim Robbins, de nerecunoscut la cea mai recentă apariție în public. Cu părul alb și cu barbă, actorul e...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...