Lista infracțiunilor cercetate în scandalul OUG 13
Data publicării:
DNA a clasat fapta pentru care a început ancheta privind emiterea Ordonanței de Urgență 13. Acest dosar a fost deschis în urma unor plângeri penale, însă nu s-au găsit probe concludente. În schimb, procurorii anticorupție au disjuns dosarul și l-a trimis dosarul către Parchetul ICCJ cu alte noi cinci acuzații.
DNA a început ancheta penală in rem cu privire la infracțiunea de folosire a influenței ori autorității ca persoană care îndeplinește o funcție de conducere într-un partid, în scopul obținerii pentru sine ori pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite.
Prin comunicatul de ieri, DNA a anunțat că a disjuns însă dosarul către Parchetul instanței supreme pentru continuarea cercetării cu privire la alte cinci infracțiuni:
- Favorizare a făptuitorului
- Prezentare cu rea-credință, de date inexacte, Parlamentului sau Președintelui României cu privire la activitatea Guvernului sau a unui minister, pentru a ascunde săvârșirea unor fapte de natură să aducă atingere intereselor statului (prevăzută și sancționată de Legea 115/1999 – a răspunderii ministeriale)
- Sustragerea sau distrugerea de înscrisuri (art. 259 al.1 și 2 C.p)
- Sustragerea sau distrugerea de probe ori de înscrisuri (art. 275 C.p)
- Fals intelectual.
DNA susţine că Ministerul Justiţiei a distrus un document de la Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul în care proiectul OUG 13 primea, cu foarte puţin timp înainte de aprobarea în Guvern, aviz de oportunitate cu observaţii şi propuneri.
DNA precizează că actul normativ avea, cu câteva ore înainte de aprobare, doar avizul Ministerului Afacerilor Interne, legat strict de infracţiuni din domeniul circulaţiei rutiere, şi al Consiliul Legislativ, cu observaţii privind caracterul de urgenţă, iar ministrul Afacerilor Externe a semnat proiectul în sediul Guvernului, deoarece i s-a solicitat „pe loc” acest aviz.