Cazul Ghiţă | Ioan Stanomir: Statul român se confruntă cu un monstru politico-infracţional pe care l-a creat
Data actualizării: Data publicării:
Ioan Stanomir, profesor de drept constituţional, a vorbit la Digi24 despre eliberarea pe cauţiune a lui Sebastian Ghiţă. El a precizat că acesta nu a ales întâmplător Serbia şi că se va folosi de toate tertipurile legale pentru ca întoarcerea sa în ţară să fie cât mai dificilă. „Statul român va avea o dificultate enormă în a-l aduce în ţară”, a conchis profesorul Ioan Stanomir.
FOTO: INQUAM PHOTOS - Octav Ganea
„Sebastian Ghiţă a ales foarte bine ţara în care s-a ascuns. Aşa cum vedem, procedurile de trimitere în România sunt mai complicate. Ghiţă şi avocaţii săi ştiu foarte bine să se folosească de toate tertipurile pe care legea sârbă le oferă spre a evita trimiterea în România.
E evident că dacă Ghiţă a trişat o dată e contraproductiv şi periculos să i se ofere posibilitatea de a trişa a a doua oară, ceea ce mă face să cred că aleferea ţării nu a fost întâmplătoare.
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Din câte am înţeles urmărind situaţia lui Ghiţă, el doreşte să ceară azil politic în Serbia. El socoate că ar face obiectul unor proceduri cu caracter represiv politic în România şi nu vrea să se mai întoarcă. Cea mai bună opţiune de a se lupta juridic în Serbia pentru a lăsa ca termenele să fie din ce în ce mai lungi, iar obstacolele mai dificile. Cred că e corect să presupunem că statul român va avea o dificultate enormă în a-l aduce în ţară şi, repet, trebuie să ne întrebăm dacă Ghiţă a părăsit România şi cum de azi Ghiţă beneficiază de o şansă probabil la fel de mare de a se sustrage acestei măsuri şi de a dispărea din nou”, a declarat profesorul Ioan Stanomir.
Potrivit acestuia, e regretabil că, într-o ţară ca România se pot întâmpla lucruri care par desprinse din romanele de doi bani sau viaţa cotidiană a ţărilor de lumea a treia”.
Profesorul a subliniat că misiunea autorităţilor române nu e de a face videoconferinţă cu Ghiţă, ci de a-l face pe Ghiţă să răspundă pentru faptele de care e acuzat.
„Ghiţă e o creaţie a statului român, a unor instituţii din statul român, iar acum statul român se confruntă cu un monstru politico-infracţional pe care l-a creat”.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.