„Comisia de tăiat hârtii” va lucra pe trei paliere. Primul ţine de mediul de afaceri, unde se va încerca reducerea costurilor cu diverse taxe administrative. Al doilea îl reprezintă cetăţenii. Acolo se va umbla la numărul mare de hârtii care li se cer contribuabililor la fiecare drum la administraţia publică. Al treilea palier ţine chiar de administraţie, unde se plimbă hârtii de la o instituţie la alta.
Dan Suciu, purtătorul de cuvânt al Guvernului: „S-au stabilit comisii la nivelul tuturor ministerelor care vor trebui in perioada imediat urmatoare sa faca o evaluare a avizelor care pot fi eliminate rapid si fara sa afecteze procesul decizional. Primul rezultat este sa avem o lista a documentelor. Avem un cost estimat de peste 2 miliarde care pare a fi un cost birocratic efectiv”.
Oamenii de afaceri abia aşteaptă să scape de drumurile la administraţiile fiscale şi să alerge mai puţin după formulare.
Eugen Anicescu, director în cadrul unei companii de consultanţă: „O percep ca pe o măsură de debirocratizare şi de reducere a numărului de taxe. Deci nu poate fi decât benefică. Pe lângă faptul că sunt multe taxe, multe măsuri sunt şi extrem de puţin modernizare să fie online. Foarte multe formulare, foarte mult de umblat între instituţii”.
Potrivit studiilor, România se află pe locul 55 din 189 în clasamentul global privind uşurinţa cu care o companie îşi poate plăti taxele. O firmă medie de la noi are de făcut 14 plăţi de taxe anual, faţă de o medie regională de nici zece plăţi. Stăm însă mai bine decât media globală, de peste 25 de plăţi pe an.