Din cauza acestor fisuri apărute în carosabil pe o porţiune de aproximativ 500 de metri, lucrările au fost sistate la sfârşitul anului trecut. Acum, proiectanţii au comandat o expertiză tehnică pentru a afla cauza problemei şi cum poate fi remediată.
Compania Naţională de Drumuri a precizat pentru Digi24 că decizia a aparţinut firmei de construcţii, care a cerut proiectantului centurii de sud a Craiovei să găsească o soluţie. Acesta a apelat deja la serviciile unui expert independent.
Bogdan Paunescu, reprezentant al firmei de proiectare: „În momentul acesta se întocmeşte o expertiză de către un expert autorizat. În momentul de faţă nu avem concluziile, dar se pare că ar fi fost o sursă neomogenă şi s-ar fi folosit un pământ neconform în acele zone”.
Şefii firmei de construcţii n-au fost însă de găsit, pentru a comenta această posibilitate.
În urmă cu doi ani, aceiaşi constructori au trebuit să dea explicaţii cu privire la un stâlp de electricitate lăsat în mijlocul şoselei de centură.
Aceasta mai e numită şi centura Ford, deoarece, odată terminată, constructorul de automobile, care are o fabrică la Craiova, ar avea la dispoziţie o variantă mai uşoară de a ajunge la Drumul European care leagă oraşul de Piteşti.
Lucrările la Centura de Sud a Craiovei au început în 2012. Proiectul are o valoare de peste 12 milioane de euro, din care două treimi sunt bani europeni. Data iniţială a finalizării era noiembrie 2013, dar termenul a fost prelungit cu încă doi ani. Acum, CNADNR a anunţat că şoseaua ar putea fi gata cândva în al doilea semestru din 2016. Dacă Centura de Sud a Craiovei nu va fi inaugurată până în iulie 2016, fondurile europene accesate pentru acest proiect vor trebui returnate.