"Relativ la punctul 6 al primei părți din subiectul matematică - Evaluare Națională, mă pronunț fără echivoc, dar conștient de competența matematică, că nu există nicio ambiguitate. Pentru astfel de diagrame, absolut întotdeauna nu se pune problema notării axelor cu Ox și Oy. Aici este foarte clar pe ce axă sunt notele: de la 1 la 10, iar legenda este clară: număr de elevi.
Este, după părerea mea, cazul ca părinți subiectivi și, sigur, supărați, dar fără competențe matematice, să înceteze a mai agresa actul didactic și de evaluare, umilind astfel munca majorității dascălilor, dedicați școlii", este punctul de vedere al matematicianului, transmis Digi24.
Mai mulți părinți ai elevilor care au susținut miercuri proba la matematică din cadrul Evaluării Naționale au depus o petiție la Ministerul Educației, întrucât, susțin ei, legenda itemului 6 de la subiectul 1 nu ar fi fost explicită.
"Depunem o petiție la Consiliul Național de Evaluare și examinare și la minister. Vrem să vorbim cu ministrul pentru situația creată ieri la examen și anume că la subiectul 1, punctul 6, a fost un subiect interpretabil", a afirmat Filiana Tudor, mama unuia dintre absolvenții de clasa a VIII-a care au susținut proba, venită la sediul ministerului.
Aceasta a spus că semnatarii petiției cer validarea atât a răspunsului 3 conform baremului de la acel item, cât și a răspunsului 8.
"Cerința a fost formulată, dar legenda este interpretabilă. În plus, pe subiectele xeroxate alb-negru, față de cele color originale, apare o linie orizontală îngroșată care a derutat copii", a susținut părintele.
Ea a amintit faptul că există și o petiție online în acest sens, care a adunat aproape 40.000 de semnături.
Mai mulți părinți au venit joi dimineață la sediul ministerului unde s-au întâlnit cu reprezentanți ai instituției.