STUDIU Angajații sunt motivați dacă există un echilibru între viaţa profesională şi cea personală. Românii preferă telemunca

Redacția Digi Economic Data publicării: Data actualizării:
angajati romania
sursa: gettyimages.com/

Asigurarea unui echilibru stabil între viaţa profesională şi cea personală motivează angajaţii din România, uneori mai mult decât salariul şi siguranţa locului de muncă, arată un studiu elaborat de o companie de resurse umane, relatează Agerpres.

Primii şapte cei mai importanţi factori pentru angajaţii români, în ceea ce priveşte locul de muncă (prezent sau viitor) sunt echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală - 96% (93% global), salariul - 96% (93% global), siguranţa locului de muncă - 93% (89% global), sprijinul pentru sănătatea mintală - 88% (83% global), zilele de concediu anual - 87% (83% global), asigurările de sănătate/beneficii medicale - 87% (78% global) şi flexibilitatea programului de lucru - 84% (81% global).

Un procent de 71% dintre angajaţi se consideră ambiţioşi în ceea ce priveşte cariera lor, iar 41% afirmă că îşi doresc să-şi asume mai multe responsabilităţi manageriale. Doar jumătate din români consideră că un rol full-time va fi formula de lucru ideală pentru ei, în viitor. O treime nu se concentrează deloc pe evoluţie profesională, iar 49% sunt fericiţi să rămână într-un rol care le place, chiar dacă nu există loc pentru promovare sau dezvoltare.

Cercetarea indică faptul că, deşi nu îşi doresc neapărat o evoluţie în carieră, angajaţii sunt interesaţi să se dezvolte. Oportunităţile în acest sens nu sunt negociabile pentru talente, peste o treime spunând că nu ar accepta un loc de muncă care nu le oferă posibilitatea de a-şi actualiza cunoştinţele şi abilităţile.

AI a schimbat priorităţile anterioare privind domeniile în care angajaţii sunt cei mai interesaţi să se dezvolte iar tehnologia ocupă în acest an un loc important. Impactul existenţei oportunităţilor de învăţare într-o companie este încă o dovadă că talentele se aşteaptă la un parteneriat de la angajatorul lor: aceste oportunităţi au adesea o influenţă semnificativă asupra deciziei de a accepta un nou rol într-o organizaţie, reiese din studiul citat.

Românii preferă telemunca

Documentul indică faptul că dezbaterea dintre angajatori şi angajaţi cu privire la întoarcerea la birou va continua în acest an. Peste două treimi (74%) dintre angajaţi au luat decizii de viaţă, precum mutarea în altă casă sau îngrijirea unui animal de companie, pe baza presupunerii că munca de acasă va deveni normalitate. 38% ar lua în considerare renunţarea la locul de muncă dacă angajatorul le-ar cere să petreacă mai mult timp la birou, iar 40% spun că munca de acasă nu este negociabilă pentru ei. În ciuda acestui fapt, 39% au fost rugaţi să vină la birou mai des decât în urmă cu şase luni, ceea ce arată că există o nepotrivire între ceea îşi doresc talentele şi ceea ce primesc. Un studiu american a indicat faptul că munca de acasă a scăzut productivitatea în rândul angajaților din SUA și a provocat pagube semnificative pentru angajatori.

"Talentele caută parteneriate cu oameni care gândesc similar, în faţa cărora să se poată manifesta pe deplin şi alături de care să lucreze pentru a aduce schimbări pozitive.

Top 5 cele mai importante aspecte pentru care românii ar pleda, în iniţiativele sau politicile de echitate şi diversitate ale unui angajator potenţial sau actual, sunt:

  1. echitatea salarială între femei şi bărbaţi - 72% (65% global);
  2. concediul de creştere a copilului pentru toţi angajaţii - 52% (45% global);
  3. forţa de muncă diversă - 48% (42% global);
  4. diversitatea experienţelor liderilor - 37% (37% global);
  5. politicile de nediscriminare (pe site / în anunţurile de angajare) - 29% (30% global)", menţionează autorii studiului.

În ceea ce priveşte diferenţele dintre generaţii, doar un sfert (25%) dintre angajaţi simt că nu sunt înţeleşi, din cauza diferenţelor de vârstă, procent care ajunge la 34% în cazul generaţiei Z. Aproape jumătate (45%) din forţa de muncă declară că trebuie să ascundă unele lucruri despre ea la locul de muncă.