Softronic vrea să construiască un tren modern pentru ruta Craiova-Atena

Data publicării:
tren-1
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Producătorul de locomotive electrice Softronic din Craiova vrea să construiască un nou tren ultramodern, care să circule din Craiova la Atena, în Grecia, pe coridorul paneuropean IV, care leagă Londra de Istanbul. Însă, există un mare impediment: calea ferată Craiova-Calafat nu este electrificată.

Problema electrificării este rezolvată la nivelul Europei de foarte multe ţări care în fiecare an construiesc sute sau mii de kilometri de căi ferate electrificate. Cel mai ieftin transport este cel electric, este în același timp și foarte prietenos cu mediu pentru că nu poluează”, spune Radu Zlatian, consultant Softronic.

Pe tronsonul Craiova-Calafat se circulă exact ca acum 100 de ani. Trenurile merg şi astăzi cu locomotive diesel.

Calea Ferata Craiova-Calafat a fost construită în urmă cu peste un secol şi are o lugime de 107 kilometri. Distanţa este parcursă în peste trei ore pentru că pe acest tronson se circulă cu o viteză medie de aproape 30 de kilometri pe oră.

CFR a făcut în urmă cu câţiva ani trei studii de fezabilitate, care aratau ca este nevoie de cel puţin 500 de milioane de euro pentru modernizare. Până acum nu s-a găsit finanţare.

Totul depinde de modul de finanțare și de programul de finanțare, masterplanul care s-a aprobat la Buxelles. Asteptăm și noi și ne dorim această electrificare, în primul rând fiind o bucată care face legătura între Occident și Orient, dar întreruptă de Craiova-Calafat”, spune Popa Ingineru, director CFR Craiova.

Costurile de construcţie ale unui tren ultramodern sunt de cinci milioane de euro. Acesta poate circula cu 160 de kilometri pe oră, însă în România nu prea are unde să prindă această viteză din cauza stării proaste a liniilor.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pericolul îngheţului pentru agricultură şi livezi. Pagubele aşteptate după ninsorile şi gerul din aceste zile
Digi FM
Eminem a devenit bunic. Fiica sa, Hailie Jade, a născut un băiat. Numele ales pentru bebeluș, o surpriză...
Pro FM
Paul Rudd, emoționat ca un „puști de 15 ani” când Miley Cyrus i-a strigat de pe scenă că-l iubește
Film Now
Cei mai în vogă actori de la Hollywood, confirmați în rolurile celor patru membri The Beatles. O experiență...
Adevarul
„Acolo o omoară pe sora mea”. Ce spune acum băiatul care, în urmă cu 17 ani, își condamna mama la închisoare...
Newsweek
Casa de Pensii schimbă ziua când bagă pensia pe card. Majoritatea pensionarilor nu iau 400 lei bonus
Digi FM
Kathleen Turner, actrița din „Giuvaierul Nilului”, de nerecunoscut. Vedeta în vârstă de 70 de ani se...
Digi World
Cum pot contribui smartphone-urile la detectarea timpurie a depresiei și anxietății
Digi Animal World
O pisică pierdută de cinci ani s-a întors la familia ei chiar de Ziua Mamei: „A fost un miracol”
Film Now
Brigitte Bardot, confesiuni la 90 de ani: „Am un temperament de foc, e greu să fiu doborâtă”. Cum arată o zi...
UTV
Romina Gingașu răspunde zvonurilor despre divorțul de Piero Ferrari. „Presiunea în cuplul nostru vine din...