Germania refuză să renunţe la motoarele cu ardere internă şi vrea să dezvolte combustibili sintetici

Data actualizării: Data publicării:
Țeava de eșapament a unei mașini.
Germania refuză să renunţe la motoarele cu ardere internă şi vrea să dezvolte combustibili sintetici. Foto: GettyImages

Guvernul în exerciţiu al Germaniei a anunţat că nu se va alătura unei iniţiative discutate la Conferinţa ONU pe tema climei privind fixarea unui termen de renunţare la motoarele auto cu ardere internă, Berlinul semnalând intenţia de a dezvolta combustibili sintetici cu emisii extrem de reduse, potrivit Mediafax.

Cel puţin 24 de ţări şi opt producători auto vor să se alăture unei iniţiative care prevede acţiuni astfel încât până în anul 2035 să fie fabricate doar autoturisme şi autoutilitare uşoare fără emisii poluante pe principalele pieţe auto şi până în 2040 în întreaga lume. Iniţiativa a fost elaborată la Glasgow, cu ocazia Conferinţei părţilor pe tema schimbărilor climatice (COP26).

„Germania nu va semna acum o astfel de iniţiativă”, a declarat miercuri ministrul Transporturilor în exerciţiu, Andreas Scheuer, citat de publicaţiile Die Welt şi Handelsblatt.

„Tehnologia motoarelor cu ardere internă pe bază de combustibili fosili va fi abandonată în anul 2035. Dar tehnologia motoarelor cu ardere internă va continua. Noi vrem să atingem neutralitatea climatică prin combustibili sintetici şi să dobândim un avantaj tehnologic”, a argumentat Andreas Scheuer.

Practic, în afară de investiţiile în vehicule cu propulsii hibride şi electrice, Germania vrea să continue dezvoltarea motoarelor cu ardere internă, dar prin utilizarea combustibililor sintetici cu emisii poluante reduse, precum benzina sintetică, gazul natural comprimat sau biometan.

Printre companiile auto care se vor alătura iniţiativei de la Glasgow privind fixarea termenelor de renunţare la motoarele cu ardere internă se numără Mercedes-Benz, Volvo, BYD, Jaguar Land Rover, o unitate a companiei Tata Motors, Ford şi General Motors.

Principalii producători auto la nivel mondial, Volkswagen şi Toyota, nu se vor alătura. De asemenea, se pare că nu se vor alătura nici Stellantis, nici Honda sau Nissan, Hyndai sau BMW, conform publicaţiei Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Unde a fost văzută Kate Middleton în plin tratament pentru cancer. Prinţesa de Wales a îngrijorat oamenii din...
Digi FM
Un bărbat beat a uitat ușa apartamentului deschisă, iar câinele său doberman a ieșit pe scară. Ce a făcut o...
Pro FM
Shakira, dezvăluiri despre viața sentimentală: „Pur și simplu nu am fost norocoasă!” Ce spune despre monogamie
Film Now
Sofia Vergara, declarații despre operațiile estetice: „Mi-aș face orice intervenție când voi fi pregătită!”...
Adevarul
Presa rusă scrie despre declanșarea celui de-al Treilea Război Mondial după ce Putin a avertizat Occidentul...
Newsweek
Recunoașteți personajul? Marele actor care avea Parkinson de la debut. A călcat „pe bec" în căsnicie
Digi FM
Un cal a fost plimbat cu o mașină de lux. Imaginile sunt virale: „Nu fiți răutăcioși. E Moldova, nu Austria!”
Digi World
5 semne care arată că mănânci prea multă sare. Organismul te atenționează când ai depășit cantitatea optimă
Digi Animal World
Turiștii din Italia sunt în alertă. Plajele au fost invadate de „viermele de foc”, care poate ajunge până la...
Film Now
Adam Sandler, soția și cele două fiice, în vacanță în Italia. Nu au epatat în niciun fel, ci s-au purtat ca...
UTV
Madalina Ghenea a fost dur criticata dupa ce s-a postat dansand pe masa. “E jenant ce faci!”. Actrita a...