Piața europeană de mașini electrice, invadată de modele ieftine din China. Diferențe uriașe de preț între modelele asiatice și europene

Data publicării:
roata masina cu logo BYD
Producătorii chinezi de mașini electrice au oferte ieftine pentru piața europeană. Foto: Profimedia

Producătorii europeni de maşini trebuie să producă vehicule electrice la preţuri mai mici pentru a anula poziţia de lider a Chinei în dezvoltarea de modele ieftine şi prietenoase pentru consumatori, au declarat directorii de companii prezenţi la salonul de mobilitate IAA de la Munchen. Vânzările de mașini electrice chinezești pe piața europeană au crescut cu peste 50% în acest an și reprezintă deja o proporție semnificativă în vânzările totale pe bătrânul continent.

„Trebuie să reducem decalajul în ceea ce priveşte costurile cu unii jucători chinezi care au început să folosească vehiculele electrice cu o generaţie mai devreme”, a declarat CEO-ul Renault, Luca de Meo, la salonul auto de la Munchen, potrivit Reuters, preluată de News.ro. El a adăugat că, atunci când costurile de producţie scad, preţurile vor scădea şi ele.

De Meo a spus că, în cadrul eforturilor producătorului francez de automobile către paritatea preţurilor cu cele din China, vehiculul electric R5, care va fi lansat anul viitor, va fi cu 25% până la 30% mai ieftin decât modelele sale electrice Scenic şi Megane.

Producătorii chinezi de vehicule electrice - inclusiv BYD, Nio şi Xpeng - vizează toţi piaţa europeană de vehicule electrice, unde vânzările au crescut cu aproape 55%, până la aproximativ 820.000 de vehicule, în primele şapte luni ale anului 2023, reprezentând aproximativ 13% din totalul vânzărilor de maşini.

Xpeng intenţionează să se extindă pe mai multe pieţe europene în 2024, iar Zhejiang Leapmotor Technology a anunţat cinci modele pentru pieţele din străinătate, inclusiv în Europa, în următorii doi ani.

Cât de ieftine sunt mașinile electrice chinezești

Potrivit companiei de consultanţă auto Inovev, 8% dintre vehiculele electrice noi vândute în Europa până acum în acest an au fost produse de mărci chineze, în creştere faţă de 6% anul trecut şi 4% în 2021.

Aproximativ 41% dintre expozanţii de la evenimentul din München din acest an au sediul în Asia, cu dublul numărului de companii chineze prezente, inclusiv BYD, Xpeng şi producătorul de baterii CATL.

Sosirea producătorilor chinezi de vehicule electrice în Europa a stârnit îngrijorarea că ar putea domina vânzările de vehicule electrice.

„Noi (Germania) ne pierdem competitivitatea”, a declarat Hildegard Mueller, preşedintele Asociaţiei Germane a Industriei Auto (VDA), adăugând că salonul auto de la Munchen a ilustrat „cum presiunea ridicată a concurenţei internaţionale” face ca Germania să investească mai mult în electrificare.

Un vehicul electric mediu din China a costat mai puţin de 32.000 de euro în prima jumătate a anului 2022, comparativ cu aproximativ 56.000 de euro în Europa, potrivit cercetătorilor de la Jato Dynamics.

„Segmentul pieţei auto de bază fie va dispărea, fie nu va fi realizat de producătorii europeni”, a declarat CEO-ul BMW, Oliver Zipse, duminică seara, referitor la impulsul Chinei în Europa.

„Campioni mondiali” la fabricarea bateriilor

Mercedes-Benz va prezenta clasa sa compactă CLA, iar BMW Neue Klasse, ambele vizând o gamă şi o eficienţă mai ridicate, reducând în acelaşi timp costurile de producţie la jumătate.

CEO-ul Volkswagen, Oliver Blume, a declarat reporterilor că, prin parteneriatele sale din China, producătorul de automobile îşi propune să reducă costurile bateriei cu 50%.

Preşedintele Xpeng, Brian Gu, a declarat că, deşi producătorii de maşini europeni sunt în prezent în urma Chinei, ei şi-au făcut „un angajament uriaş” faţă de vehiculele electrice, prin parteneriate şi investiţii mari în tehnologie.

„Nu i-aş ignora niciodată pe marii (producători de automobile) care încearcă din greu să revină şi să se concentreze pe această tranziţie importantă”, a spus Gu.

Analistul din industria auto Ferdinand Dudenhoeffer a spus că chinezii sunt „campioni mondiali” la fabricarea bateriilor, care pot reprezenta 40% din costul unui vehicul electric.

Producătorii chinezi de baterii instalaţi în Germania ajută la scăderea costurilor vehiculelor electrice, iar politicienii germani trebuie să se asigure că „nu sunt alungaţi din ţară cu strategii stupide de decuplare”, a adăugat Dudenhoeffer.

Editor : B.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Richard Gere și Uma Thurman au făcut show la Cannes 2024. S-au distrat de minune la ședința foto pentru „Oh...
Pro FM
Regimul draconic pe care-l urmează Shania Twain ca să se mențină în formă. Artista are 58 de ani, dar arată...
Film Now
Cine este Emanuel Pârvu, regizorul filmului “Trei kilometri până la capătul lumii”. Pelicula a fost inclusă...
Adevarul
Dilema incredibilă a unui român din Spania: „Am aflat că nu sunt tatăl copiilor mei, ce să fac?"
Newsweek
6.400 lei pensie la recalculare deși are mai puțin de 40 de ani munciți. Câți bani ia în plus?
Digi FM
Imagini cu erupţia vulcanului Ibu din Indonezia, pe fundalul fulgerelor
Digi World
De câte ori purtați o pijama înainte de a o pune în coșul de rufe? Cât de des ar trebui să spălăm hainele cu...
Digi Animal World
Reacția unei pisici când o șopârlă își desprinde coada pentru a scăpa din ghearele ei: „Nu știe ce s-a...
Film Now
Kevin Costner, apariție rară alături de cinci dintre cei șapte copii ai săi, la Cannes. Actorul, în lacrimi...
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...