Aproape 40 de mii de oameni mor în accidente rutiere în fiecare an în Uniunea Europeană, iar peste un milion şi jumătate sunt răniţi. De multe ori, apelul către numărul de urgenţă vine însă prea târziu. eCall va transmite mesajul către 112 numai după declanşarea airbagurilor.
Echipamentul constă într-o cutie de mărimea unui telefon mobil. Înăuntru se află un dispozitiv GSP, o cartelă SIM, un difuzor şi un microfon. Toate maşinile fabricate după 2015 vor avea un astfel de aparat în dotarea standard, iar centrele de urgenţă care primesc apelurile vor fi modernizate.
Un accident care a avut loc acum o lună arată şi mai clar utilitatea unui dispozitiv care ar putea cheama singur salvatorii. Atunci, şoferul a pierdut controlul maşinii şi s-a răsturnat departe de şosea. Tănărul de la volan nu a fost rănit grav, dar a stat blocat între fiare aproape 20 de ore pentru că nu se putea mişca.
Dispozitivul eCall stârneşte deja controverse. Unii şoferi spun că odată cu implementarea sistemului, prin acele device-uri, autorităţile vor putea oricând să localizeze autoturismul şi chiar să audă discuţiile din interiorul maşinii.
„Am fost acuzaţi de spionită. Vă reamintesc, poziţia maşinii este comunicată la 112 numai în cazul unui accdent, nu tot timpul”, a explicat Marcel Opriş - director STS.
Proprietarii de maşini vechi vor trebui să scoată din buzunar maximum 100 de euro pentru aparatul eCall.