Americanii nu vor mai avea niciun fel de intimitate pe Internet. Congresul a votat o lege prin care furnizorii vor avea posibilitatea să colecteze date despre activitatea online a clienţilor şi să le vândă mai departe în scopuri comerciale, relatează Digi24. Şi vor putea face acest lucru fără să mai ceară permisiunea utilizatorilor.
Furnizorii de Internet din Statele Unite vor avea posibilitatea să vândă informaţii dintre cele mai intime despre clienţii lor, de la subiectele discuţiilor pe chat până la căutările pe Google.
Toate vor ajuta la conturarea unui profil digital în funcţie de care se va vinde publicitate. Concret, dacă cineva este interesat de un anumit produs va vedea mai multe reclame pentru produsul respectiv.
„Furnizorul de Internet are acces la tot ce scrii în computer şi la toate informaţiile care trec prin serverele sale. Există anumite prevederi care interzic vânzarea unor informaţii. Dar ceea ce spune acum Congresul este că îşi doreşte ca aceste companii să facă bani şi pot să câştige foarte mulţi bani dacă vând informaţii despre noi, deci să fie lăsate să le vândă”, relatează Nick Thompson, jurnalist CBS.
O lege care proteja până acum consumatorii a fost adoptată în perioada lui Barack Obama tocmai pentru a-i feri de practici abuzive. Măsura adoptată de Congresul american vine să anuleze acele prevederi.
Cei care sprijină proiectul spun că va încuraja concurenţa pe piaţa de publicitate online, estimată la peste 80 de miliarde de dolari şi unde marii jucători sunt acum Google şi Facebook.
Contestatarii legii spun însă că interesele comerciale vor dăuna siguranţei şi intimităţii utilizatorilor de internet.
„Informaţiile vor fi disponibile nu doar companiilor către care vor fi vândute. Inevitabil vor fi şi la îndemâna hackerilor şi a guvernului”, spune Fletcher Kittredge, patron furnizor de internet.
Legea a fost votată de ambele camere ale Congresului american, iar acum trebuie promulgată şi de preşedintele Donald Trump pentru a intra în vigoare.