Video&Foto Trenul ucrainean de probă, care a intrat prin Maramureș dupa 16 ani, s-a agățat în cablurile de pe stâlpi. Explicațiile CFR

Data actualizării: Data publicării:
tren ucrainean blocat in cabluri electrice
Pentru că locomotiva s-a dovedit a fi prea înaltă, un feroviar a folosit o prăjină pentru a înălța firele electrice. Sursa foto: Facebook / Sorin Hotea

Primul tren din Ucraina, care a intrat în România prin Maramureș, după 16 ani, s-a agățat în cablurile de pe stâlpi. Ca să salveze rapid momentul, un angajat a ridicat firele cu o prăjină, cât timp a trecut garnitura pe sub ele. Într-un răspuns pentru Digi24, CFR a transmis că rolul trenului, care era unul de probă, era exact de a verifica linia CF și a gabaritului de liberă trecere pe întregul traseu, dar și că societatea care deține cablurile respective a intervenit operativ pentru întinderea lor în zona trecerii la nivel. 

UPDATE ora 15:30

Într-un răspuns pentru Digi24, referitor la trenul de probă UZ care a circulat miercuri 22.02.2023, pe relația Teresva (UZ) - Câmpulung la Tisa (CFR) - Sighetu Marmației - Bocicoi - Valea Vișeului (CFR), CFR Infrastructură a transmis:

"În data de 22.02.2023, pe relația Teresva (UZ) - Câmpulung la Tisa (CFR) - Sighetu Marmației - Bocicoi - Valea Vișeului (CFR) a circulat, la solicitarea reprezentanților UZ, o garnitură specială ucraineană de probă, compusă dintr-un vagon de măsurat și locomotivă pentru linii cu ecartament larg (și nu automotor de probă, cu care UZ a circulat pe relația Berlibas (UZ) - Valea Vișeului (CFR), în luna octombrie 2022), cursa respectivă având drept scop tocmai verificarea liniei CF și a gabaritului de liberă trecere pe întregul traseu. Trebuie menționat faptul că, în România, niciun operator de transport feroviar nu deține acest tip de locomotivă.

În ceea ce privește cablurile de fibră optică de la respectiva trecere la nivel cu calea ferată, acestea nu aparțin companiei noastre, iar după cursa de probă, la solicitarea Regionalei CF Cluj, societatea care deține/administrează cablurile respective a intervenit operativ pentru întinderea cablurilor în zona trecerii la nivel, fiind astfel asigurat gabaritul de liberă trecere pentru acest tip de locomotivă.

Referitor la lucrările de reparații, executate în regie proprie de Regionala CF Cluj pe linia CF Teresva (UZ) - Câmpulung la Tisa (CFR) - Sighetu Marmației - Bocicoi - Valea Vișeului (CFR) - Berlibas (UZ), în lungime de 40,44 km, acestea au fost finalizate integral până la sfârșitul anului 2022, informații pe care compania le-a anunțat oficial și se regăsesc inclusiv pe pagina oficială de facebook a companiei - https://www.facebook.com/cfrinfrastructura.

Precizăm, de asemenea faptul că, lucrările de reparații executate de SRCF Cluj în regie proprie, în perioada septembrie 2022 - decembrie 2022, pe relația Teresva (UZ) - Câmpulung la Tisa (CFR) - Sighetu Marmației - Bocicoi - Valea Vișeului (CFR) - Berlibas (UZ), au avut drept scop reluarea și fluidizarea traficului feroviar transfrontalier prin cele două granițe feroviare cu UZ, pe unde de mai bine de 16 ani, Căile Ferate Ucrainene nu au mai pus în circulație niciun tren.

Reamintim de asemenea, informațiile oficiale transmise în 2022 de CFR SA privind redeschiderea celor două granite cu UZ, perioadele de probe efectuate de Căile Ferate Ucrainene și relațiile pe cre UZ a pus în circulație garniture feroviare:
► CFR SA a redeschis punctul feroviar de frontieră Valea Vișeului pe 12 octombrie 2022, primul tren de probă UZ (AUTOMOTOR) a circulat pe linia Berlibas (UZ) - Valea Vișeului (CFR) în data de 8 noiembrie 2022, iar din data de 17 ianuarie 2023, Căile Ferate Ucrainene (UZ) au pus în circulație primele trenuri pe relația Rakhiv – Valea Vișeului.
► CFR SA a redeschis punctul feroviar de frontieră CÂMPULUNG LA TISA în data de 15 noiembrie 2022, iar primul primul tren de probă UZ (vagon de măsurat și locomotivă) a circulat pe relația Teresva (UZ) - Câmpulung la Tisa (CFR) - Sighetu Marmației - Bocicoi - Valea Vișeului (CFR) în data de 22 februarie 2023.

Tot în acest context, vă reamintim faptul că, în anul 2022, CFR SA a mai redeschis și stațiile de frontieră FĂLCIU (pentru traficul de călători) și GALAȚI LARGĂ (pentru traficul de marfă) la granița cu Căile Ferate din Republica Moldova (CFM), singura stație feroviară de frontieră solicitată după 22 de ani, de CFM, fiind linia cu ecartament larg Galați Largă - Post Docuri, pentru traficul trenurilor de marfă.

Nu mai puțin important este faptul că, odată cu izbucnirea conflictului din Ucraina, CFR SA a depus eforturi susținute pentru a face față creșterii capacității transportului feroviar, înregistrat anul trecut atât prin punctele de frontieră de la granița cu Ucraina (Halmeu, Câmpulung la Tisa, Valea Vișeului, Vicșani), dar și cele de la granița cu Republica Moldova (Cristești Jijia, Socola, Fălciu și Galați Largă), prin lucrările executate în regie proprie, lucrări care au avut drept scop atât reluarea traficului feroviar pe linii CF (ecartament larg/ecartament normal) închise cu ani în urmă, dar și îmbunătățirea condițiilor de tranzitare și de manevră pe liniile din stațiile de frontieră sau din stațiile adiacente (Dornești, Dărmănești, Milisăuți și Văratec).

Lucrări de reparații, pe linii cu ecartament larg și normal, derulate și finalizate în anul 2022, în stațiile de frontieră cu UZ/CFM:
STAȚIA DE FRONTIERĂ HALMEU - granița cu UZ
► redeschise 6 linii CF (4 linii cu ecartament larg și 2 linii cu ecartament normal)
► consolidare 16 linii CF (ecartament normal/ecartament larg)
► consolidare 47 de aparate de cale
STAȚIA DE FRONTIERĂ VALEA VIȘEULUI - granița cu UZ
► redeschisă Valea Vișeului (CFR) - Berlibas (UZ), linie cu ecartament
STAȚIA DE FRONTIERĂ CÂMPULUNG LA TISA
► redeschisă CÂMPULUNG LA TISA (CFR) - TERESVA (UZ), linie cu ecartament
STAȚIA DE FRONTIERĂ VICȘANI - granița cu UZ
► redeschise 13 linii CF (6 linii cu ecartament normal, 7 linii cu ecartament larg).
STAȚIA DE FRONTIERĂ FĂLCIU - granița cu CFM
► redeschisă linia CF Zorleni - Fălciu - Fălciu Frontieră
STAȚIA DE FRONTIERĂ CRISTEȘTI JIJIA - granița cu CFM
► redeschise 5 linii CF (3 linii cu ecartament larg și 2 linii cu ecartament normal)
STAȚIA DE FRONTIERĂ SOCOLA - granița cu CFM
► redeschise 2 linii CF (ecartament larg și ecartament normal)
STAȚIA DE FRONTIERĂ GALAȚI LARGĂ - granița cu CFM
► redeschise 2 linii CF, respectiv linia CF Galați Largă Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri (ecartament larg) și linia CF Siloz Port Docuri - Galați Mărfuri - Galați Călători (ecartament normal) "

 

ȘTIREA INIȚIALĂ:

Calea ferată dintre Terezva (Ucraina) și Câmpulung la Tisa (Maramureș) a fost reinaugurată miercuri, după 16 ani în care nu a fost folosită deloc, cu un tren de probă, format dintr-o locomotivă și un vagon ale Căilor ferate Ucrainene – Ukralizniția.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

"Moment istoric azi, 22 februarie 2023: pe calea ferată Câmpulung la Tisa (frontiera cu Ucraina) - Sighet a trecut un tren ucrainean după mai bine de 15 ani de când acest tronson de cale ferată (CFR 411 sau 429) a fost abandonat. Au fost mici surprize, dar trenul a ajuns cu bine în gara Sighet și a plecat mai departe spre Valea Vișeului", scria pe rețelele sociale fotograful care a surprins momentul.

"Micile surprize" au fost, de fapt, cablurile de pe stâlpi, în care s-a blocat locomotiva. Ca să rezolve rapid situația, unul dintre angajați a folosit o prăjină pentru a înălța firele electrice.

Sursa foto: Facebook / Sorin Hotea
Sursa foto: Facebook / Sorin Hotea

Până miercuri, ultimul tren de călători trecuse pe-acolo pe 17 octombrie 2007. Atunci, în urma controlului vamal, au fost descoperite mai multe cartușe de țigări de contrabandă ascunse printre scaunele trenului. Vameşii români din Câmpulung la Tisa au vrut inţial să confişte trenul venit din Ucraina, însă, după cinci ore de cercetări l-au lăsat să se întoarcă peste graniţă. Era singurul tren de călători care ajungea în gara din comună.

În 2012, gara din Câmpulung la Tisa a fost modernizată, o investiţie de 2,2 milioane de lei, bani de la buget. Clădirea gării a fost reparată, gardurile au fost refăcute şi au fost montate 32 de camere de supraveghere pe cei 2,5 kilometri până la graniţa cu Ucraina. În plus, la un moment dat gara avea și 4 angajați.  CFR Infrastructură a susținut că renovarea gării a fost prevăzută în proiectul de securizare a graniţelor, în vederea aderării României la spaţiul Schengen.

Pe 15 noiembrie 2022, Regionala Cluj a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a redeschis punctul feroviar de frontieră Câmpulung la Tisa, pentru circulația feroviară la granița cu Ucraina, pe relația Teresva (UZ) - Câmpulung la Tisa (CFR).

Editor : Izabela Zaharia

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Candidatul de extremă dreapta, George Simion, ar putea ajunge la putere, scrie...
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Ultima imagine cu Freddie Mercury. Cum arăta cu trei luni înainte să moară
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
Cum au fost primiți handbaliștii români în Kosovo, la o săptămână după scandalul de pe Arena Națională
Newsweek
Cine poate încasa ultima pensie în caz de deces? Cine ia pensie de urmaș și până la ce vârstă?
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un animal misterios, cu aspect „ciudat”, depistat în parcul West Virginia. Locuitorii sunt nedumeriți: „Cum a...
Film Now
Hugh Grant, mărturisiri neașteptate despre personajul său din „Notting Hill”. Starul face dezvăluiri inedite...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”