Profesorul care n-a dat greș niciodată. A prezis victoria lui Donald Trump
Data publicării:
FOTO: American University via The New York Times
Profesorul Allan Lichtman a avut dreptate și de data aceasta. A prezis încă din septembrie că Donald Trump va deveni președinte.
Prof. Allan Lichtman FOTO: American University via The New York Times
Allan Lichtman este un profesor emerit de istorie la Universitatea Americană, care a elaborat în urmă cu mai bine de 30 de ani 13 criterii prin care a reușit, de fiecare dată, să prezică cine va câștiga cursa pentru Casa Albă.
A făcut-o prima dată în 1984 și nu a dat greș nici anul acesta.
Metoda profesorului a fost elaborată în 1981 împreună cu un specialist rus în matematică și geofizică, Vladimir Keilis-Borok, considerat cel mai bun expert mondial în prezicerea cutremurelor. Algoritmul nu se bazează pe sondaje, statistici demografice sau opinii politice, ci folosește un set de aserțiuni de tip adevărat/fals, pe care l-a denumit „Chei către Casa Albă”.
The New York Times a stat de vorbă cu profesorul Lichtman, după victoria lui Donald Trump. Profesorul nu s-a arătat extaziat că a avut încă o dată dreptate, dar este satisfăcut că a arătat că nu sondajele de opinie sunt cele mai relevante. Îi sfătuiește pe cei care fac sondaje ca până la următoarele alegeri să-și ia o vacanță pe o insulă liniștită din Pacific.
Profesorul american a explicat colaborarea cu expertul rus în geofizică: „Tot ce știm despre alegeri am luat oricum din geofizică – vorbim de cutremurul schimbării, de alegeri vulcanice. Modelul nostru nu este despre republicani versus democrați, liberali versus conservatori sau despre o persoană împotriva alteia, ci despre stabilitatea partidului aflat la conducere”, a explicat el.
„Donald Trump nu a câștigat pentru că e meritul lui și al campaniei, ci în ciuda acestor lucruri. Hillary Clinton nu este de învinuit pentru eșec. Democrații sunt deja un partid care a trecut printr-un cutremur. Nu-i mai ține nimic. Se vor submina pe ei înșiși și se vor distruge singuri, dacă dau vina pe Hillary Clinton. N-a făcut nimic greșit. A câștigat cele trei dezbateri. Dar avea de-a face cu o forță mult mai mare”, a declarat profesorul.
Detalii despre algoritmul lui Allan Lichtman și despre cum prezicea el încă din septembrie că va câștiga Donald Trump citiți AICI.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.