Rusia angajează, prin mica publicitate, jurnaliști americani freelanceri, rămași fără slujbă, înaintea alegerilor din SUA

Data actualizării: Data publicării:
criza SUA Rusia, implicare Rusia în campania prezidențială din SUA
Foto: Getty Images

Trolii Rusiei desfășoară în prezent o campanie „mai subtilă” de dezinformare a alegătorilor americani, în preajma alegerilor prezidențiale din SUA, prin angajarea de jurnaliști americani freelance (independenți) rămași fără slujbe din cauza pandemiei de COVID-19. Ziariștii sunt angajați prin anunțuri de mică publicitate și creează, uneori chiar fără intenție, conținut pentru conturi operate de actori statali ai Rusiei, informează Agerpres.

Pe baza unui pont dat de FBI, Facebook a anunţat marţi că a identificat şi a închis website-ul de ştiri Peace Data, care are legături cu Agenţia rusă de cercetări privind internetul.

Cu o zi în urmă Twitter anunţa că a identificat şi a inclus pe o listă neagră mai multe conturi operate de actori statali ruşi, printre care Peace Data.

Practic, Peace Data a distribuit relatări care ar fi fost scrise de jurnalişti freelanceri americani, care s-ar putea să nu fi ştiut cine sunt şefii lor sau cum ar putea fi folosit conţinutul pe care îl produc.

200 de dolari articolul despre „anti-război, corupție și chestii de acest fel”

Un jurnalist freelancer anonim din SUA, care susţine că şi-a pierdut locul de muncă din cauza pandemiei de COVID-19, a declarat pentru postul de televiziune NBC că era disperat să lucreze şi şi-a dat acceptul să scrie pentru Peace Data, fără a şti cine se află în spatele acestuia.

„Mi-au transmis pe Twitter: 'Hei, vrei să scrii pentru noi, îţi vom da 200 de dolari pe articol”, a mărturisit jurnalistul.

Peace Data a plasat anunţuri pe Guru.com în care erau căutați freelanceri care scriu despre „anti-război, corupţie, abuz de putere, încălcări ale drepturilor omului şi chestii de acest fel”.

trol al Rusiei, memă
Foto: Profimedia Images

Conţinutul publicat de Peace Data se referă în mare parte la chestiuni precum protecţia mediului şi corupţia în rândul politicienilor.

„Se confirmă ceea ce cred că am crezut cu toţii: actori statali ruşi încearcă să vizeze alegerile din 2020 şi dezbaterea publică din SUA şi să fie creativi în legătură cu asta”, a explicat Nathaniel Gleicher, care conduce echipa de securitate cibernetică a Facebook, care a spus că în prezent troli ruși desfășoară o campanie „mai subtilă”.

Gleicher a adăugat că această strategie e diferită de cea adoptată la alegerile americane din 2016, când trolii au invadat Facebook şi Twitter cu propagandă menită să semene discordie între alegători şi să afecteze campania lui Hillary Clinton, aşa cum a arătat raportul Mueller.

Editor web: M.L.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Vine o vreme așa cum nu a mai fost de mulți ani, anunță meteorologii ANM. Cum va fi de Crăciun
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Eros Ramazzotti, apariție rară în public. Starul italian în vârstă de 61 de ani, fotografiat pe străzile din...
Film Now
Tom Holland o caută periodic pe Zendaya pe Google: „Așa mă asigur că suntem bine”
Adevarul
Dacii au construit cel mai rezistent drum pavat din România. Cât va costa restaurarea lui, după două mii de...
Newsweek
Pensionarii cu pensie mică și grupe de muncă, victorie uriașă în instanță. Când iau bani mai mulți?
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un cadou total neașteptat de Crăciun. Reacția angajaților unui magazin când au găsit un șarpe în brazii...
Film Now
Ralph Macchio, onorat cu o stea pe Hollywood Walk Of Fame: „Înseamnă totul pentru mine”. Cum arată azi...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”