Autoritatea anti-monopol a declanşat, la începutul anului, o investigaţie pe piaţa serviciilor de turism, supectând o înţelegere între marii turoperatori pentru limitarea discounturilor oferite agenţiilor revânzătoare. Agenţiile anchetate sunt Paralela 45, Paravion, Eximtur, Mareea, Christian Tour, Perfect Tour, HappyTour, Eurolines, Klever Travel, Europabus, Danubius Travel şi Amarino.
Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii la sediile şi punctele de lucru ale acestora. ”Investigaţia a demarat la începutul anului şi ar putea fi finalizată în acest an. Dacă vom găsi vinovaţi, inclusiv clienţii ar putea fi despăgubiţi dacă au plătit prea mult pentru servicii”, a spus Chiriţoiu, în cadrul unui seminar pe tema Legii Concurentei pentru agenţiile de turism.
Aceasta a fost prima investigaţie declanşată de autoritatea de concurenţă în urma unor informaţii primite printr-o sesizare anonimă înregistrată pe Platforma avertizorilor de concurenţă.
Platforma reprezintă un instrument care asigură anonimatul persoanelor care doresc să comunice Consiliului Concurenţei informaţii referitoare la activităţile de tip cartel ale unor companii. În prezent pe piaţa românească sunt peste 2.000 de agenţii de turism.