Eveniment istoric pentru locuitorii din vestul Bucureștiului: după 9 ani de lucrări, dintre care 6 de întârzieri, suntem la câteva zile distanță de deschiderea metroului din Drumul Taberei! Oficialii se feresc până și acum, când suntem în plină numărătoare inversă, să dea o dată exactă de la care se va putea circula cu metroul de la Piața Moghioroș ori de la Favorit. Cert este că miercuri s-a făcut primul pas din procedura numită „recepția lucrării”. Bucureștenii primesc vestea cu scepticism: nu mai cred până ce nu văd metroul sosind în stație.
Muncitorii care au amenajat noua stație de metrou „Favorit” au desfăcut schelele și le urcă în camion.
- Lucrările sunt gata sau ce se întâmplă?
- În mare parte, da.
De afară se vede deja că stațiile de metrou sunt gata. După 9 ani de lucrări și 6 de întârzieri, locuitorii cartierului Drumul Taberei nu sunt totuși siguri că și în subteran metroul e pe punctul de a porni în cursă. Magistrala ar fi gata pentru inaugurare anul acesta, mai mult, s-ar putea chiar în câteva zile. Lucrările, începute în 2011, trebuiau să fie gata inițial în 2014.
Locuitorii Sectorului 6, sceptici că vor vedea metroul dat în folosință
- Aveți încredere că s-ar putea deschide această magistrala săptămâna viitoare?
- Din păcate nu, la câte promisiuni au făcut până acum, nu cred că se va deschide anul acesta! spune o femeie din Sectorul 6.
- Ni s-a spus că totuși o să se deschidă cât mai repede, cât mai repede și totuși nu cred că se va deschide până la sfârșitul anului! explică o altă tânără de ce este sceptică.
- Așteptăm de ani de zile! Nu sunt convinsă că se țin de cuvânt. Pentru că asta e România, promitem, dar nu facem, trebuie să treacă ani de zile ca să vedem complet ceva, vine o doamnă cu a treia părere.
- Nu sunt foarte convins, nu prea o să am nevoie, mi-am luat-o pe asta, merg cu ea, mă deplasez, așa că..., spune un bărbat care are o trotinetă.
- În continuare veți merge cu trotineta mai degrabă decât cu metroul?
- Categoric! răspunde el cu convingere, deși e trecut de prima tinerețe.
Nouă ani de blocaje și mizerie în Drumul Taberei
Locuitorii Sectorului 6 spun că cei 9 ani de lucrări au adus multe schimbări negative în cartierul din vestul Bucureștiului.
„Foarte multă mizerie, plus circulația foarte încurcată. Deci, a suferit cartierul asta destul de mult. Speranța moare ultima”, spune un domn.
„La început, au promis că toți pomii pe care i-au tăiat aici îi vor planta la loc, se pare că... dar românul speră”, declară, cu o notă de sarcasm, un alt bărbat.
Noua Magistrală 5 de metrou leagă Drumul Taberei, adică zona de sud-vest, de centrul Capitalei. Secțiunea Râul Doamnei - Eroilor, inclusiv Valea Ialomiței, are aproape 7 kilometri lungime, 10 stații și un depou.
Valoarea integrală a proiectului este de 3,4 miliarde de lei.
Când s-ar putea da în folosință metroul din Drumul Taberei
Primii au circulat încă din iunie cu noul metrou premierul Ludovic Orban și ministrul transporturilor, Lucian Bode. Cu toate acestea, deschiderea a fost amânată din cauza unor probleme la o centrală de ventilație, explica la Digi24 ministrul Bode.
„Începând cu data de 17 august, au fost convocate opt subcomisii de recepție, de specialități. Cele 8 subcomisii au întocmit rapoartele finale din care reiese că Magistrala M5 poate fi dată în trafic cu călători. Comisia centrală de recepție la terminarea lucrărilor s-a întrunit astăzi (miercuri - n.r.) în vederea semnării procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor. La această oră, activitatea comisiei este în desfășurare, verifică documente, verifică în teren respectarea întocmai a proiectului și a prevederilor legale. Eu estimez că până vineri, dacă nu apar în recepție alte elemente, vom ști ziua în care Comisia centrală va dispune darea în trafic cu călători a magistralei M5”, a declarat miercuri, pentru Digi24, ministrul Lucian Bode.
Metroul Drumul Taberei ar urma să fie deschis pentru călători cel mai târziu săptămâna viitoare.
Editare web: Luana Păvălucă