Oameni înghesuiţi, bilete vândute fără loc şi sute de minute pierdute în sălile de așteptare. E „rețeta” clasică a călătoriilor cu trenul în această perioadă. Explicaţia e previzibilă: prea mulţi pasageri, prea puţine vagoane. Iar rezolvarea nu se vede nici măcar la capătul tunelului.
- La Feteşti nu avem.
- N-am înţeles.
- Nu avem pentru Feteşti.
- Nu aveţi? Veşnica poveste...
**
- Da, îl luăm pe următorul. La 1. Nu mai sunt bilete?
- Nu mai sunt pentru 11.
După mai multe încercări eșuate, oamenii acceptă resemnaţi să-şi dea peste cap programul şi să plece la drum cu trei, patru sau chiar cinci ore mai târziu decât își programaseră. Pentru mulți, nici nu mai contează că vor călători în picioare.
- Bună ziua! Constanţa, 2 locuri!
- Ia, să vedem! La Constanţa, doar la ora 2, fără locuri!
- Păi, şi la 11, nu?
- Nu se mai emit, pentru că e foarte aglomerat.
- Păi, şi? Ce fac, plec la 2, stau 4 ore aici? Nu se poate fără loc acum?
- Îmi pare rău, n-am ce să vă fac.
- Ok, n-are ce să-mi facă...
Situația este cunoscută de mult timp de cei cu putere de decizie.
În luna iulie a acestui an, ministrul transporturilor susţinea că vara aceasta nu vor fi suficiente vagoane pentru călători, deoarece din cele 1.200 de vagoane pe care le are în inventar CFR Călători, 400 nu funcţionau din cauze tehnice, relatează Octavia Negre, jurnalist Digi24.
Însă autoritățile nu par să găsească prea curând vreo soluție.
„În anul trecut, din 80 de milioane, nu au cheltuit aproape nimic pe reparații. Managementul, în care includ și Consiliul de Administraţie al CFR Călători, va beneficia, cu ghilimelele de rigoare, de o sesizare din partea mea către organele statului care să aibă abilități”, a declarat ministrul transporturilor, Lucian Șova.
Până în acest moment, reprezentanţii CFR Călători nu au comentat situaţia.