Fabrica este într-un impas în momentul de faţă. Potrivit datelor citate de Autonews Europe, vânzările B-Max au scăzut cu 15% anul trecut. Este o maşină vândută pe un segment care de asemenea a scăzut cu 11% anul trecut. Ford Craiova are 2600 de angajaţi care primesc în medie un salariu brut de 2900 de lei pe lună.
La uzina Dacia din Mioveni, salariul brut este mult mai mare, 4700 de lei. Însă cele două fabrici au performanţe complet diferite. Dacă la Dacia producţia s-a menţinut la un nivel constant anul trecut, fabrica Ford Craiova a produs atât mai puţine maşini cât şi mai puţine motoare.
Dacă în 2014 au fost asamblate 54.000 de Forduri B-Max, la un ritm de 380 de maşini pe zi, în 2015, ritmul a scăzut până la 270 de maşini pe zi, ceea ce a redus cu producţia totală cu 5.000 de automobile, estimează presa locală. Producţia de motoare a scăzut de asemenea de la 154.000 în 2014 la 125.000 anul trecut.Asta după ce fabrica din Craiova a rămas fără versiunea EcoBoost de 1,5 litri, a cărui producţie a fost mutată în Marea Britanie.
Acum la Craiova singurul motor realizat este EcoBoost de un litru. De curând, oficialii Ford au declarat că fabrica din România este una dintre cele mai moderne din Europa după ce a fost investit un miliard de euro în echipamentele sale. Dar că trebuie să devină competitivă ca să atragă producţie suplimentară.