Actualizare 23.50. Primarul Emil Boc: „Am spus foarte clar că nu am autorizat și nu autorizez funcționarea acestui serviciu Uber la Cluj. După aceea m-am uitat în lege și am văzut că nu au nevoie de nicio aprobare. Nu e nevoie pentru a funcționa de nicio autorizație de la Primărie.
(sursa: stiridecluj.ro)
Primarul Emil Boc a spus că e treaba Poliţiei Naţionale să oprească maşini în trafic, să vadă dacă şoferii transportă persoane ilegal.
Actualizare: În urma apariției articolului, responsabilii pentru comunicare ai Uber au trimis următorul comunicat: “Uber dezaprobă ferm astfel de agresiuni și acțiuni de intimidare ale partenerilor Uber și îi sprijinim în orice mod posibil. Uber este un serviciu inovator, încă nereglementat - funcționăm în România și alte 20 de stare europene. Există un demers de reglementare la nivelul UE, în linie cu recomandările Comisiei Europene. Uber NU este un serviciu de taxi - Uber este o aplicație de mobil care pune în legătură pasageri cu șoferi parteneri, persoane care își împart mașina personală ocazional pentru a-și acoperi costurile mașinii sau pentru a face un venit în plus. Uber reprezintă încă o opțiune la modalitățle de transport urbane existente. Există însă actori privați care ar dori ca lucrurile să rămană neschimbate și care decurg la măsuri care pun în pericol siguranța fizică a pasagerilor și ale șoferilor parteneri.”
Noaptea trecută a fost una agitată la Cluj, cu conflicte între șoferii de taxi și cei ai companiei Uber, relatează Clujust.ro. Pentru că nu are parteneri în Cluj și pentru a specula concertul Untold-ul, Uber a adus peste 100 de șoferi parteneri din București și alte orașe, fapt confirmat pentru Clujust.ro chiar de un șofer Uber. Aceștia au circulat prin Cluj cu hărțile digitale în față, spre disperarea clienților care și ei erau majoritatea veniți din alte orașe.
Un alt aspect interesant este că șoferii Uber sunt exagerat de corecți: circulă sub viteza maximă admisă chiar dacă strada este goală, poartă întotdeauna centura și altele. Ceea ce nu este rău, dar sursele noastre ne-au lămurit de ce sunt așa de corecți: Pentru a nu risca să fie opriți de poliție, ceea ce le-ar atrage amenzi usturătoare dacă sunt cu clienți. Și totuși patru dintre ei au pățit-o la Cluj.
Conflicte taximetriști- șoferi Uber
Totul a pornit de la un șofer Uber care a vorbit urât cu un taximetrist și care apoi a fost blocat cu mașinile de mai mulți taximetriști. Șoferul Uber a sunat la Poliție pentru a se plânge că este agresat. În replică, mai mulți taximetriști s-au urcat ca și clienți în mașini conduce de șoferi partenei Uber și au făcut comenzi la adresa Secției 6 de Poliție Cluj-Napoca. În momentul în care s-au dat jos din mașini, au alertat polițiștii că se efectuează transport neautorizat de persoane. Șoferii Uber prinși astfel au replicat că-și duc niște prieteni cu mașina. Când au văzut că sunt amendați, au sunat la ora 1 noaptea un avocat din București și au spus că nu mai au nimic de declarat.
Patru șoferi Uber au primit amenzi de câte 25.000 de lei în baza legii 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere. De asemenea, plăcuțele de înmatriculare au fost reținute 6 luni. La ora 2, Uber era suspendat la Cluj și nu se mai putea comanda masină.
Purtătorul de cuvânt al IPJ Cluj, Carmen Jucan, a confirmat activitatea de la Secția 6 de Poliție: ”Au fost aplicate patru sancțiuni contravenționale de 25.000 de lei pentru efectuarea de transport public de persoane în regim de taxi fără autorizație. Ca măsură complementară, au fost reținute certificatele de înmatriculare și plăcuțele”.
”Uber este un serviciu ilegal, conform legii 129/2015 care completeaza legea 38/2003. Ei spun ca fac „ride sharing”. Noi nu am împărțit mașina cu nimeni. Am făcut comanda exact ca la un dispecerat taxi si a venit mașina.”, a spus vicepreședintele sindicatului taximetriștilor din Cluj, Ioan Pugna.
În urmă cu câteva săptămâni serviciul Uber a fost interzis in Ungaria. Țara vecină a adoptat o legislație împotriva acestui serviciu după mai multe luni de proteste din partea taximetriștilor.
Vestea nu a fost primită cu bucurie de clujeni. ”Pe șoferii care stau în stație la Bucium sau la Billa și duc oameni în Florești în tot felul de rablagituri de mașini, de ce nu îi bagă nimeni în seamă?” întreabă un cititor al sitului Clujust.ro