Diferenţe semnificative, de până la 20 la sută, sunt şi la electronice şi electrocasnice. Datele au fost strânse la începutul lunii octombrie, din circa 30 de magazine online şi tradiţionale.
"Studiul "Price Index" realizat de Millward Brown România în luna octombrie a analizat efectul campaniilor promoţionale din mediul online asupra preţurilor principalelor categorii de produse. Rezultatele arată că produsele din magazinele online pot avea preţuri cu 5% până la 43% mai mici faţă de preţurile din magazinele clasice", arată Millward Brown România.
Astfel, potrivit sursei citate parfumurile sunt cu până la 43% mai ieftine în mediul online, urmate de cărţi - 27%, cuptoare cu microunde - 18%, tablete - 16%, laptop-uri - 15%, telefoane - 14%, espressoare - 13%, maşini de spălat - 10%, aspiratoare - 6%, televizoare - 5%, scutece - 5%, frigidere - 4%, aparate foto - 3% şi hrană pentru animale - 1%.
Discountul mediu de 18% aplicat cuptoarelor cu microunde a impus această categorie printre cele mai avantajoase pentru cumpărători. În cazul electrocasnicelor mari, mediul online oferă o gama variată de modele dar şi preţuri în medie cu 4-5% mai mici decât în magazinele offline de specialitate, ceea ce, cumulat cu facilităţile de livrare, reprezintă o economie importantă de timp şi de bani, menţionează studiul.
"Varietatea de modele din categoria electronice şi electrocasnice, preţurile mai mici în cele mai multe cazuri, dar şi facilităţile de transport sunt elemente ce atrag tot mai mulţi cumpărători în mediul online. Mediul dinamic al magazinelor online, unde putem vorbi deja de jucători puternici şi cu tradiţie, poate aduce economii în buzunarele cumpărătorilor din mediul online", explică Daniela Lazăr – director general al Millward Brown Romania.
Studiul realizat în prima parte a lunii octombrie a luat în calcul 15 categorii şi 150 de produse. Pentru fiecare categorie au fost analizate câte 10 produse alese aleator din 27 de magazine online şi offline, magazinele fiind selectate după relevanţa lor în categorie. Indicele de preţ a luat în calcul preţul de vânzare la un moment dat, care include – acolo unde a fost cazul - promoţiile din acel moment, fiind comparate doar produse care au caracteristici tehnice identice, precizează firma de cercetare de marketing.