Bulgarii spun că firma românească s-a promovat spunând că oferă cel mai simplu mod de a face cumpărături online şi cel mai sigur transport, insinuând astfel că rivalii săi stau mai prost la acest capitol.
Amenda uriaşă vine după ce un rival al eMag s-a plâns că ofertele promise de acesta în timpul campaniilor au fost mincinoase. De pildă reducerile de „până la 70%" ar fi însemnat de cele mai multe ori un discount de doar 30 de procente iar nu de puţine ori şi acesta ar fi apărut după ce preţurile erau umflate în prealabil.
Nu e prima dată când eMag e amendat de consiliul bulgar al concurenţei. Anul trecut problema a fost o tombolă la care participau cei ce cumpărau de peste 50 de euro pentru a câştiga apoi o excursie în Insulele Canare. Autorităţile bulgare au considerat că premiul e prea scump pentru valoarea produselor luate de clienţi, ceea ce s-a calificat drept practică neloială de atragere a clienţilor.
eMag a fost amendat şi cu un an înainte, în 2014, pentru reclamă mincionoasă datorită sloganului de Black Friday, a faptului că le-a picat siteul în ziua respectivă şi a unei oferte prin care clientul ce cumpăra o cafetieră, primea încă una gratis.