Controverse Rabla 2015: mai puţină birocraţie sau realocarea banilor pentru protecţia mediului

Data publicării:
rabla mediafax

Nici nu au început bine discuțiile despre Programul Rabla în 2015 că deja există controverse. Dealerii propun, de exemplu, mai puţină birocraţie pentru firme, deoarece maldărul de acte ce trebuie completat îi descurajează pe mulţi admnistratori.

Am avut un caz anul trecut. A fost în primă fază refuzat și apoi acceptat, toată procedura a durat patru luni de zile”, a spus Silviu Coșa, dealer auto.

Dosarele sunt bine puse la punct şi ştim exact ce trebuie să conţină, numai că timpii de aşteptare până la validarea dosarelor de către AFM sunt destul de lungi. În 2015 ne aşteptăm ca foarte multe societăţi comerciale să își înnoiască parcul auto”, a spus Alexandru Popescu, director de vânzări la Dacia.

Cu toată birocraţia, anul trecut s-au epuizat cele 17.000 de tichete pentru persoane fizice şi cele 3.300 pentru persoanele juridice. Pentru fiecare mașină veche de opt ani s-a acordat un tichet valoric de 6.500 de lei. Efectul s-a văzut în creșteri și de 23% la vânzările de mașini noi pentru firme. Anul acesta, dealerii estimează creșteri de peste 30%.

Dacă se simplifică procedura, cred că ar fi mai ok. Aprobarea ar fi mult mai ușoară. Mai puține certificate și documente cerute”, a spus Silviu Coșa, dealer auto.

Succesul programului Rabla nu este şi pe gustul activiştilor de mediu. În opinia lor, banii statului ar trebui cheltuiţi mai degrabă pentru împăduriri sau soluții ecologice de transport public.

Sunt bani aruncați pe lucruri poluante, niște mașini care prin construcție, prin natura lor, poluează indiferent de măsurile de ecologizare pe care le iei”, a spus Dan Trifu.

Dincolo de aceste opinii, un lucru este cert. Ministerul Mediului vrea să păstreze forma de anul trecut a programului.

„După ce o să aprobăm bugetul Fondului de Mediu, şi sper să fie foarte curând aprobat, să putem începe desfăşurarea, bineînţeles cu un calendar al programului Rabla”, a precizat Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului.

În 2014, Ministerul Mediului a alocat aproape 120 de milioane de lei pentru înnoirea parcului auto. În cei 10 ani de funcționare a programului cunoscut sub numele de Rabla, ministerul a investit peste 1,7 miliarde de lei și a contribuit la scoaterea din circulaţie a 500.000 de mașini vechi.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Țara din Europa invadată de șerpi uriași, frecventată și de români: reptile de doi metri care...
Digi FM
Adriana Bahmuțeanu a reușit să-și vadă copiii, la peste o săptămână de la moartea lui Silviu Prigoană: “Sunt...
Pro FM
Eros Ramazzotti, apariție rară în public. Starul italian în vârstă de 61 de ani, fotografiat pe străzile din...
Film Now
Tom Holland o caută periodic pe Zendaya pe Google: „Așa mă asigur că suntem bine”
Adevarul
Dacii au construit cel mai rezistent drum pavat din România. Cât va costa restaurarea lui, după două mii de...
Newsweek
Pensionarii cu pensie mică și grupe de muncă, victorie uriașă în instanță. Când iau bani mai mulți?
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un cadou total neașteptat de Crăciun. Reacția angajaților unui magazin când au găsit un șarpe în brazii...
Film Now
Ralph Macchio, onorat cu o stea pe Hollywood Walk Of Fame: „Înseamnă totul pentru mine”. Cum arată azi...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”