Anunţul extinderii agresive a Ryanair a fost făcut chiar de şeful companiei, Michael O'Leary, care a revenit astăzi în România. Înainte de revoluţie a vizitat des ţara noastră. În anii '80 a cumpărat avioane Rombac pentru Ryanair şi a încheiat contracte de colaborare cu Tarom.
400 de milioane de dolari va investi în total Ryanair pentru extinderea sa în România anul acesta. Compania aeriană irlandeză a doua ca mărime din Europa după Lufthansa, deja operează zboruri înspre şi dinspre România, dar se pregăteşte să facă un pas înainte.
Va avea două baze permamente în ţara noastra, una în Bucureşti şi una în Timişoara după cum a anunţat astăzi directorul companiei, Michael O'Leary. În stilu-i caracteristic, şeful Ryanair a prezentat şi noua pagina de internet destinată pasagerilor români.
„Astazi am lansat noul nostrul site românesc, www... ceva sau altceva. În orice caz, vedeţi pe site”, spune Michael O'Leary
Pentru cea de pe Aeroportul Otopeni, Ryanair va aloca 3 avioane din uriaşa sa flotă, ceea ce înseamnă o investiţie de 300 de milioane de dolari şi 1.000 de locuri directe şi indirecte. Va fi inaugurată pe 30 octombrie cu două zile înaintea bazei din Timişoara, pentru care compania irlandeză va aloca un avion de 100 de milioane de euro şi va menţine 400 de locuri de muncă.
Ryanair estimează că anul acesta va transporta 1,4 milioane de pasageri în România, ceea ce înseamna ca va continua sa rămână în spatele ungurilor de la WizzAir care estimează că au avut 4 milioane şi jumătate de pasageri în ţara noastră anul trecut, cât TAROM şi Blue Air la un loc.
Dar în viitorul apropiat Ryanair vrea sa transporte numai de pe Otopeni 3 milioane de pasageri anual. Însă această creştere depinde şi de negocierile cu reprezentanţii aeroportului.
„Cei de la Otopeni ne-au spus ca e o limita de capacitate la 10 milioane de pasageri. Noi nu credem ca ar fi vreo limită. Ai o pista care este de ajuns pentru 20-25 de milioane de pasageri”, spune Michael O'Leary.
Iar avioanele pe care irlandezii le vor avea la Bucureşti şi Timişoara nu vor decola doar spre destinaţii externe, ci vor zbura şi între cele doua oraşe. În prezent doar TAROM şi Blue Air efectuează curse interne. Însa interesul pentru zborurile în interiorul ţării este în creştere în rândul companiilor aeriene.
Pe lânga zborurile Ryanair dintre Bucureşti şi Timişoara, WizzAir va zbura din vara între Capitală şi Cluj-Napoca. Kerosenul ieftin le permite companiilor aeriene să vină cu tarife foarte mici pe cursele interne. Prin expansiunea rapidă în România, Ryanar reface legăturile cu ţara noastră. Primele avioane de mari dimensiuni ale companiei irlandeze au fost șase Rombac-uri produse la Bucureşti. Trei dintre ele au fost luate în leasing direct din România printr-o colaborare cu Tarom negociată chiar de actualul şef Michael O'Leary, care tocmai preluase conducerea Ryanair.