Relu Fenechiu nu renunţă la ideea unei şosele de mare viteză spre Moldova. Este, însă, conştient că lucrările nu vor începe dacă el nu se află la conducerea ministerului.
„Un proiect de suflet, autostrada Iași – Târgu Mureș. Sper să se facă dacă mă întorc la minister și îmi doresc să îmi dovedesc nevinovăția și să mă întorc. Mă voi ocupa de ea”, a declarat fostul ministru al Transporturilor.
Relu Fenechiu avea în plan să lege Iaşiul de Câmpia Turzii printr-o şosea de mare viteză. Pentru acceasta ar fi avut nevoie de aproape patru miliarde de euro. Nu intenţiona să asfalteze cu bani de la stat. Proiectul urma să fie realizat în parteneriat public-privat, adică pe banii unui constructor care şi-ar fi acoperit costurile din taxele de drum plătite de şoferi.
Proiectul nu mai este însă o prioritate, după plecarea lui de la minister. Aşa s-a întâmplat şi în cazul altor miniştri. Ludovic Orban ar fi vrut să împânzească ţara cu drumuri expres. Ar fi fost nevoie de 3,7 miliarde de euro pentru a construi cei aproape 400 de kilometri de drum rapid. Urmaşul său la Transporturi, Radu Berceanu, a renunţat la toate proiectele.
Aceasta este una dintre explicaţiile pentru slaba dezvoltare a infrastructurii din România, spun specialiştii.
„Nevoia de investiții în infrastructură este de 32 de miliarde de euro”, a afirmat Vasile Iuga, consultant financiar.
În prezent, şoferii români pot goni cu viteză doar pe 548 de kilometri de autostradă. Vecinii de la sud de Dunăre se apropie de 600 de kilometri de autostradă.