Potrivit surselor citate, conducerea companiei Tarom s-ar fi folosit de sindicatul majoritar şi de alte două sindicate mai mici pentru a putea înregistra la ITM noul contract colectiv de muncă, fără a lua în calcul cerinţele piloţilor.
"Conducerea companiei a încercat să facă o nefăcută prin sindicatul majoritar şi alte două sindicate mai mici. Piloţii nu au obţinut nimic din revendicările pe care le aveau. (...) Practic, mecanicii şi restul ne-au negociat nouă contractul colectiv de muncă", au spus aceleaşi surse, notează Mediafax.
Una dintre revendicările celor nemulţumiţi viza ca piloţii să poată invoca, atunci când sunt indispuşi sau foarte stresaţi, o "inaptitudine medicală de 48 de ore", fără a fi necesară prezenţa la medic. "Dacă nu avem o stare bună sau suntem stresaţi, normal că nu vrem să ne punem în pericol", au explicat sursele citate.
O altă nemulţumire vizează nivelul salariilor, în condiţiile în care venitul brut al unui pilot comandant este format din salariul net de 13.000 de lei pe cartea muncă, plus 90 de euro pentru o cursă externă.
"Deci netul unui pilot comandat nu depăşeşte 3.800 - 4.000 de euro, în timp de un pilot Lufthansa are între 18.000 şi 20.000 de euro pe lună, iar unul de la Air France, între 10.000 şi 12.000 euro. La noi, toate negocierile au fost date la o parte", au mai spus aceleaşi surse, precizând că toate aceste lucruri sunt completate şi de nemulţumiri privind managementul companiei şi de modul în care sunt ocupate poziţiile cheie din companie.
Conform surselor citate, însoţitorii de bord de la Tarom au un salariu de 1.600 de lei net pe cartea de muncă, la care se adaugă diurnele externe - 600 de euro net lunar.