Atunci când nu stau în coloană, şoferii spun că sunt în pericol. Din cauza căldurii s-au format şanţuri, conducătorii pierd controlul şi provoacă accidente grave.
Luna trecută, un bucureştean a surprins, cu o cameră montată pe bord, momentul în care un autotren loveşte frontal o dubă şi îl omoară pe şofer. Imaginile au fost filmate în urmă cu mai puţin de o lună, în zona de sud a centurii Capitalei. Şoferul dubei depăşeşte riscant, camionul frânează, iese de pe şosea şi scapă mastodontul de sub control. Basculanta loveşte în plin o maşină albă care circula regulamentar. Şoferul acesteia moare pe loc, iar cel care a provocat accidentul este aruncat prin parbriz şi rănit.
Când şi-a revenit, bărbatul le-a spus poliţiştilor că n-a avut viteză, dar autotrenul i-a scăpat de sub control din cauza hârtoapelor din asfalt. În realitate, şoferul nu a reacţionat la timp, iar acostamentul plin de gropi a accentuat derapajul. În mâna unui pilot, maşina stă pe şosea în aproape orice condiţii. Într-un poligon am văzut, însă, cât de greu se controlează autoturismul pe un drum denivelat la o viteză mare. „Controlul se pierde mai repede decât ne-am imagina. Când aceste denivelări ne şi surprind, nu suntem atenţi, nu aveam centura, discuţie la telefon, o mână pe volan, mai e şi o discuţie aprinsă în maşină. Experienţa noastră spune că 80 la sută din şoferii din România reacţionează greşit într-o situaţie limită”, a declarat Titi Aur, fost campion naţional de raliu.
Denivelările sunt şi mai mari pe drumul dintre Chitila şi Domneşti. Toţi şoferii care circulă pe acolo ar trebui să aibă reflexe de piloţi. Din cauza căldurii, asfaltul a cedat sub greutatea tirurilor şi s-au format adevărate şanţuri. Judecând după numărul accidentelor şi cel al amenzilor, concluzia e simplă: românii nu sunt foarte inspiraţi atunci când se află la volan, dar un lucru e cert: nici drumurile nu îi ajută. Cinci oameni au murit în ultimele două luni în accidente rutiere produse pe centura Capitalei.