Pentru Floarea Valcan, problemele au început luna trecută. Poştaşul nu i-a mai adus cuponul de pensie, aşa că a mers să-şi verifice cardul. Nu avea niciun ban. Situaţia s-a repetat şi în septembrie.
„Mergând de vreo trei-patru ori la bancomat să îmi ridic pensia îmi indica: ne pare rău, 0 lei și, sigur, după două zile de încercări m-am dus la sucursala CEC. Acolo o doamnă amabilă s-a uitat în acte și a văzut că sunt sistată din luna august”, povestește femeia.
S-a dus să ceară lămuriri la Casa de Pensii Bihor. Acolo a aflat că în documentele instituţiei figurează ca decedată.
Leontin Ţîrle, directorul Casei de Pensii Bihor: „Compania națională Poșta Română ne-a comunicat faptul că nefiind găsită la domiciliu sau din alte informații pe care le au dânșii este decedată, ca urmare am procedat la sistarea pensiei.”
De cealaltă parte, conducerea Poştei din Oradea aruncă vina pe Casa de Pensii Bihor, care nu ar mai fi trimis cupoanele de pensie pe lunile august şi septembrie pentru Floarea Valcan. Astfel, poştaşul a trecut ultima dată pe la pensionară în luna iulie. În această situaţie, Casa de Pensii era cea care ar fi trebuit să verifice dacă femeia trăiește, spun şefii Poştei orădene.
Potrivit procedurilor, Primăria anunţă Poşta Română despre decesul unei persoane, iar Poșta trimite notificarea către Casa de Pensii. Nimeni nu recunoaște însă greșeala.
Anca Grama, purtătorul de cuvânt al Primăriei Oradea: „Decesul unei persoane se înregistrează la serviciul "decese" din cadrul primăriei, iar de acolo colegii de la acest serviciu trimit mai departe înștiințarea.”
De parcă nu era suficient, pensionara spune că funcţionarii Casei de Pensii i-au cerut să demonstreze cu acte că este în viaţă pentru a-şi putea primi banii.
„Pe drumuri, apoi completări și du-te și vino la certificate de deces, că nu am certificat de deces, la Poliție că nu îmi este sistat buletinul”, mai spune Floarea Valcan.
Cel mai devreme femeia și-ar putea recupera pensiile restante la jumătatea lunii viitoare.