Sectorul 4 îşi înnoieşte bordurile. Nu sunt bani ca şcolile să fie păzite, construirea parcărilor de tip "park and ride" a fost amânată. Au dispărut până şi chioşcurile de ziare. Trotuarele de pe Alexandru Obregia sunt deja în şantier - primăria dă şi granitul, şi forţa de muncă. Dacă-i vezi pe cei care "trudesc" îţi dai seama că lucrarea e una de durată. Localnicii se plâng că muncitorii mai mult sprijină lopeţile şi-i acuză că, între două borduri, îşi tot astâmpără setea.
Povestea noilor borduri de pe bulevardul Alexandru Obregia a început... strâmb. Când au trasat şantierul, muncitorii Primăriei Sectorului 4 au încurcat strada cu trotruarul.
Pe şantier cam bate vântul. Muncitorii sunt puţini şi lucrează în condiţii grele. Îşi lasă hainele pe unde pot. <13.16.08> N-au vestiare şi nici echipament de lucru.
Printre borduri, gunoaie şi lopeţi... zac sticle şi peturi goale.
- Gata mă, aţi rezolvat-o?
-
Da!!
Cât mai e berea aici, boss, în zonă?
5 lei!
Cât?
5 lei!
5 lei berea? Păi beţi în timpul programului?
Da!
Cum e să bei în timpul programului? -
E cel mai bine! E ok. Te simţi marfă!
Printre pauze şi vicii, şantierul capătă o geometrie curioasă în dreptul bordurilor care sugrumă arborii de la şosea. Locatarii blocurilor învecinate critică şi ideea, şi punerea ei în practică.
„Nu e nimeni pe şantier. Sau îi vezi că sprijină lopeţile! Şi gunoaiele pe care le lasă în urma lor: sticle de bere băute aici, gunoaie... Sunt sticle de bere aici. Alea nu apar aşa din senin”.
„Eu îi văd! Unul mai dă cu lopata, şi cinci stau pe lângă el. Nu avea nevoie de aşa ceva, deocamdată! Mai mult au stricat! N-au făcut şcolile, n-au făcut spitalele... Întrebaţi pe vreunul din sectorul 4, deci bulevardul ăsta, dacă cineva e fericit de ce au făcut ei”.
Sunt şi oameni care consideră bună iniţiativa.
„Văd că primarul a făcut ceva ca lumea! Se cunoaşte ceva! Adică are un impuls, ce să mai”.
Dincolo de fani şi de contestatari... în acte, noua borduriadă se numeşte... "Obiectiv de investiţii - Amenajare parcări în spic pe Bulevardul Obregia"! A fost votată în unanimitate de Consiliul Local al Sectorului 4 şi, potrivit indicatorilor economici aprobaţi, costă aproximativ 5,5 milioane de lei.