Garnitura pleacă de două ori pe zi din gara din Craiova, la 8 dimineaţa şi la prânz. Însă, trenul regio care face legătura între Craiova și Vidin nu se bucură de prea mult succes. Aproape toți călătorii sunt navetiști și s-au urcat în garnitură din stații de pe teritoriul României, din Golenți Segarcea, Băilești și din multe alte localități.
Nici în sens invers trenul nu are mai mult succes. Bulgarii nu se înghesuie să vină la noi.
Autorităţile spun că este o legătură feroviară foarte bună şi au planuri mari în privinţa acesteia.
„Aceste trenuri sunt în corelație cu trenurile care au legătură de la Vidin la Sofia și chiar spre Atena. Va fi legat și cu trenul de la Sofia până la Atena, deci e un lucru bun pentru turiști”, spune Gheorghe Popa, director regional CFR Craiova.
O singură problemă au: bate vântul prin vagoane. Cu mai multă publicitate, spun autorităţile, lucrurile s-ar schimba.
„Numărul de călători care au făcut acest transport de la Craiova la Vidin sau, mai bine spus, de la Golenți la Vidin este foarte redus. Eu consider că e nevoie de o publicitate mai mare”, mai spune Gheorge Popa.
Mai exact, doar 10 călători au plecat spre Bulgaria. Traficul feroviar a fost inaugurat pe Podul Calafat-Vidin pe 10 mai. Costul total al construcţiei a fost de aproximativ 273 de milioane de euro, din care partea bulgărească a plătit circa 225 de milioane de euro, iar restul statului român.