Lucrările la DN67C, pe teritoriul judeţului Alba, au fost reluate după trei ani, la începutul acestei săptămâni. Reabilitarea întregii porţiuni de 148 de kilometri între localităţile Sebeş, din judeţul Alba, şi Bengeşti, judeţul Gorj, a început în 2009. Trei ani mai târziu, firma constructoare a intrat în insolvenţă.
Contractul cu firma Romstrade a fost suspendat în anul 2012, când lucrările erau finalizate în proporţie de 80%. De atunci, însă, drumul a fost lăsat de izbelişte şi s-a degradat din ce în ce mai tare.
Pentru şoferi, Transalpina s-a transformat într-o adevărată aventură. Drumul este plin de gropi, nu este marcat, iar pe unele porţiuni parapetele lipsesc. Şi proprietarii de pensiuni sunt nemulţumiţi de starea drumului, care alungă turiştii.
Cornel Traian, proprietar pensiune: „Turiştii sunt foarte nemulţumiţi de drumul foarte rău şi ne dau replica că... :domnule, până nu aveţi infrastructură noi în zonă nu mai venim, ne rupem maşinile şi suntem mai mult obosiţi decât să ne recreem”.
Reprezentanţii Companiei de Drumuri spun că în cel mult o lună şi jumătate şoferii vor putea circula în siguranţă.
Valie Maier, inginer Hidroconstrucţia Sebeş: „Se vor face lucrări de plombare şi de asfaltare pe anumite porţiuni. Vor fi şi montaje de parapeţi metalici în zonele unde aceştia lipsesc. Preconizăm ca în termen de o lună, o lună şi jumătate lucrările să le finalizăm”.
Cunoscută şi sub numele de Drumul Regelui, Transalpina este considerată cea mai înaltă şi mai frumoasă şosea din România. Are o lungime de 148 de km, iar cel mai înalt punct este în Pasul Urdele, situat la peste 2.100 de metri. Drumul străbate judeţele Gorj, Vâlcea, Sibiu şi Alba.