La Bacău, şoseaua de centură ar fi trebuit să aibă mai multe artere care să ocolească oraşul, investiţia fiind de 267 de milioane de euro. Proiectul a fost realizat între anii 2003-2004, iar lucrările ar fi trebuit să fie demarate în 2005. Însă din acel an şi până în 2008 proiectul a stat în sertarele ministerului, lucrările urmând să înceapă în toamna lui 2008, adică înainte de alegeri, dar nu s-a întâmplat nimic.
În 2010, Guvernul României pierde finanţarea pentru variantele ocolitoare ale oraşelor Bacău, Braşov, Târgu-Mureş, Reghin şi Mediaş. Ulterior, proiectul pentru centura Bacăului a fost introdus în bugetul guvernului pe 2011, finanţarea provenind din fonduri europene, prin Programul Operaţional Sectorial.
Însă nici până în acest an nu s-a concretizat nimic. Până la finele anului 2009, pentru centura Bacăului se alocaseră 5,36 milioane euro, din care contribuţia BIRD a fost de 3,83 milioane euro, bani folosiţi pentru proiectarea şi supervizarea proiectului la centură. În prezent, pentru că nu exista o şosea ocolitoare, toate maşinile care vor să ajungă dinspre sudul ţării către partea de sud-est sau chiar nord trebuie să treacă direct prin oraş. De altfel, şi Drumul European 85 trece tot prin centrul oraşului.