De patru escadrile, adică de 48 de avioane de vânătoare, ar avea nevoie România pentru a-şi putea apăra singură spaţiul aerian. Specialiştii spun că aparatele trebuie să respecte câteva criterii.
Dotările trebuie să permită efectuarea misiunilor de poliţie şi apărare aeriană. Sistemele de la bord trebuie să susţină o luptă cu un avion inamic, iar aparatul să fie dotat cu rachete aer-sol.
„Ceea ce face diferenţa în cazul avioanelor de luptă este aparatura de bord. Vorbim despre un avion upgradat, capabil să tragă rachete la peste 180-200 de mile distanţă”, relatează Laurenţiu Rădulescu reporter Digi24.
Cerinţele piloţilor români au ajuns pe masa ţărilor membre NATO. Doar cu ele România poate negocia achiziţia celei de-a doua escadrile de avioane F-16. Printre ţările vizate se numără Polonia, Grecia şi Portugalia, ţară care a vândut României primele 12 avioane de luptă pentru 628 de milioane de euro.
„Sigur că am avut discuții cu partea portugheză, dar ele sunt incipiente”, a declarat Mircea Duşa, ministrul Apărării.
„Luăm în calcul această ofertă. În acest moment suntem în stadiul de analiză”, a declarat José Pedro Aguiar-Branco, ministrul Apărării din Portugalia.
A doua escadrilă pe care piloţii români o vor avea va fi formată tot din avioane F-16 care au mai fost folosite. Ele ar urma să fie amplasate pe baze aeriene din Câmpia Turzii, Feteşti şi Bacău.
Modernizarea pistelor a început deja. 47 de milioane de euro, în mare parte de la Alianţa Nord-Atlantică, vor fi investiţi în următorii doi ani în bazele aeriene din România care ar urma să găzduiască avioanele de luptă.
Acum, România poate lupta doar la manşa MiG-ului 21 Lancer, iar securizarea spaţiului aerian al ţării noastre este făcută cu ajutorul avioanelor de luptă ale ţărilor membre NATO.
Citiți și