Radu Cristea a fost prins pe aeroport, cu aproximativ 30 de minute înainte de decolarea aeronavei spre Bucureşti.
Poliţia metropolitană a anunţat că pilotul avea o alcoolemie de 4 ori mai mare decât cea admisă legal.
Citiţi şi
EXCLUSIV. Pilot TAROM, beat înainte de cursă. Compania i-a suspendat activitatea
Cursa 394 a fost anulată, iar cei 33 de pasagei au fost trimişi cu alte aeronave. TAROM a trimis alt pilot pentru a aduce aeronava la Bucureşti.
Radu Cristea a fost pilot de acrobaţie.
Expert aviaţie: Acest background influenţează orice angajare
Sorin Stoicescu, expert în aviaţie, a declarat la Digi24 că în Codul aerian britanic există ca şă în România, penalităţi pentru punerea în pericol a siguranţei transportului aerian. Chiar şi tentativa se pedepseşte.
„Faptul că omul în mod deliberat s-a urcat la bord şi era pregătit de cursă a condus la aplicarea prevederilor legislaţiei britanice pentru că toată cercetarea s-a făcut de autorităţile britanice”, a spus Stoicescu.
Potrivit acestuia, dacă pilotul va fi găsit vinovat, s-ar putea ca instanţa să stabilească o perioadă în care să nu mai aibă acces la conducerea unei aeronave.
„Este vorba de politica companiilor aeriene, dar e vorba şi de legislaţia statelor respective. Şi la noi, în Codul aerian, efectuarea serviciului sub influenţa băuturilor alcoolice sau alte substanţe se pedepseşte”, a precizat expertul.
El a adăugat că au mai fost astfel de situaţii, protagonişti fiind şi piloţi ai altor state prinşi în stare de ebrietate pe aeroporturile româneşti.
„În background-ul unui pilot, când apare o concediere dată de aşa ceva şi o contravenţie, acest background influenţează orice angajare. Pe respectivul pilot TAROM îl concediază, el se duce să-şi caute un loc de muncă în altă parte, însă oamenii văd background-ul”, a menţionat Sorin Stoicescu.
El a subliniat că o astfel de situaţie este distructivă pentru imaginea companiei, dar şi pentru România, mai ales în contextul actualelor conjuncturi referitoare la Marea Britanie.