„Acesta este un atelier care, după cum observaţi şi dumneavostră, este împărţit prin pereţi de pal. În acest moment aici îşi desfăşoară activitatea două clase. Un pericol destul de mare ţinând cont de faptul că oricând se poate aprinde foarte uşor acest lemn. Avem prize care în orice moment pot face un scurtcircuit”, spune Cosmin Costache, directorul general al Liceului Tehnologic Special numărul 3.
Pericolul este cu atât mai mare cu cât clădirea nu are autorizaţie de securitate la incendii. Ironia sorţii este că sediul şcolii, modernizat timp de cinci ani cu bani europeni, stă închis pentru că nu are aviz de la pompieri.
„Acum nu ştim ce sa facem. Aici unde stăm provizoriu de cinci ani nu avem autorizaţie ISU. Rămânem în aceste condiţii umilitoare pentru noi, pentru copii, pentru părinţi? Sau mergem acolo într-o şcoală nouă?”, afirmă Cătălin Radu, directorul adjunct al Liceului Tehnologic Special numărul 3.
Acum mai bine de cinci ani, clădirea de bază din Strada Austrului a intrat în renovare. Elevii din clasele primare au fost mutaţi atunci într-o clădire din strada Baicului, iar liceenii, într-una din Pantelimon. Cu chiu, cu vai, lucrările s-au terminat în 2014.
„De doi ani de zile, sălile de clasă sunt pregătite să îi primească pe elevi. Noi, acum, suntem în laboratorul de biologie, unde toată aparatura şi ustensilele necesare zac închise în cutii, iar câtă vreme autorităţile nu se grăbesc să elibereze avizele necesare pentru ca şcoala să funcţioneze, nici nu sunt semne că aceste cutii vor fi deschise prea curând”, relatează Sorina Secelean, reporter Digi24.
Primăria Capitalei spune că pentru a obţine avizul ISU e nevoie să se facă recepţia lucrării. Şi arată spre Primăria sectorului 2, care e datoare cu câteva documente în acest sens.
„Am înţeles că este un interes al Directiei Generale să mute cumva destinatia să facă acolo altceva decat este acum. Direcția de Asistență Socială a Copilului sector 2, ei administrând. Noi dacă am fi avut portiţa legislativă să îi mutăm, i-am fi mutat până acum”, declară Victor Picu, director general în Primăria Municipiului Bucureşti.
Am solicitat un punct de vedere şi Primăriei Sectorului 2, însă nu am primit un răspuns. Singura speranţă a elevilor şi părinţilor se îndreaptă acum spre Ministerul Educaţiei. De unde nu e clar ce sprijin va veni.
„Responsabilitatea şi a programului şi a şcolilor este la administraţia locală. O să discutăm în continuare să vedem ce soluţii efective văd dânşii, iar noi să încercăm să îi ajutăm”, declară Adrian Curaj, ministrul Educaţiei.