1955: România fabrică primul autobuz integral românesc, denumit dupa revoluționarul chinez Mao Zedong.
Cu o istorie de aproape 50 de ani în spate, Rocar își oprește apoi producția și devine furnizor de fier vechi.
Chiar daca nu mai există fizic, Rocar înregistrează încă datorii de peste 25 de milioane de dolari. 60% dintre acestea catre bugetul de stat, restul - către cei peste 200 de creditori.
Dintre cele peste 350.000 de mașini echipate, astăzi, doar câteva mai sunt funcționale și unul singur mai circulă în București.
Mao Zedong, Tv, Dac, Roman sau Rocar vor rămâne în istoria Transporturilor ca singurele autobuze integral românești.
Abandonată de stat, rasă de pe fața pământului și transformată în țintă imobiliară, fosta fabrică de autobuze a redevenit ceea ce era și acum 63 de ani - teren viran.
Singura diferență e că, de data aceasta, proprietarul nu mai e o veche familie românească. Cele 24 de hectare de teren aparțin unui offshore cipriot.